Nieuwe dagelijks aanpasbare en opzegbare AOV van Movir

De verzekering is een aanvulling op haar huidige aov aanbod en bedoeld voor de zelfstandige beroepen die Movir tot nu toe nog niet verzekerde.

Het nieuwe product combineert twee belangrijke behoeften van de doelgroep ondernemers als het gaat om verzekeren, namelijk flexibiliteit en zekerheid.

Movir-directeur Louis van Drunen: “We hebben goed gekeken naar de wensen en eisen van deze ondernemers en op basis daarvan een volledig nieuwe aov ontwikkeld. De Soepel&Zeker AOV heeft een unieke samenstelling, namelijk een dekking met een maximale uitkeringsduur van 3 jaar én een langlopende dekking met een maximale uitkeringsduur tot de gekozen eindleeftijd. Beide kunnen zowel gecombineerd als los van elkaar worden gesloten. Daarbij is de verzekering dagelijks opzegbaar. Dat klinkt vanuit het perspectief van de verzekeraar wellicht raar, waarom zou je een product aanbieden met als eigenschap dat je er elke dag vanaf kan. Maar vanuit het klantperspectief is dit een hele relevante; het geeft de klant optimale vrijheid.’

Dagelijks aanpasbaar

De Soepel&Zeker AOV heeft een premie op maat (Movir hanteert acht premiegroepen in plaats van de in de branche gebruikelijke vier). De verzekering kan dagelijks worden aangepast aan de actuele situatie van de ondernemer. Als het inkomen tijdelijk terugloopt, kan de verzekerde de verzekerde som verlagen. Hierbij geldt een minimale jaarpremie van € 343,-. De AOV is een sommenverzekering en kent het beroepscriterium.

Movir biedt de ondernemer bovendien een aanvangskorting van drie jaar; het eerste jaar 30%, het tweede jaar 15% en het derde jaar 7,5% korting.

Adviesproduct

Voor deze AOV heeft Movir op de een premieberekeningstool. Hiermee kan de ondernemer zelf een verzekering samenstellen en een deel van de flexibiliteit van het product ervaren. Wel wordt men doorverwezen naar de financieel adviseur.

Ook bij de nieuwe Soepel&Zeker AOV kiest Movir exclusief voor distributie via de onafhankelijk adviseur. Van Drunen: “Uiteraard hebben we hiervoor al een netwerk van adviseurs. Deze zijn deels echt gespecialiseerd in onze huidige klantgroepen medisch en zakelijk professionals. Daarom maakt een uitbreiding van ons distributienetwerk ook onderdeel uit van deze verbreding.”

Het nieuwe product wordt opgenomen in de vergelijkingssoftware Rolls. Ook is het beschikbaar via alle serviceproviders.

Voor de traditionele doelgroepen van Movir, medisch en zakelijk professionals, verandert er niets. Zij kunnen niet overstappen naar het nieuwe product .

GEEN REACTIES