Reaal kiest voor multi-channel distributie

Klanten kunnen na de zomer hun verzekeringsproducten zelf bij Reaal afsluiten, waar dit vroeger alleen via het intermediair mogelijk was.

Dit maakt de nieuwe directievoorzitter van Reaal, Marcel van der Meulen, bekend bij de introductie van het nieuwe logo van de verzekeraar. De klant kan zelf kiezen of hij direct een verzekering wil afsluiten of via een adviseur. “Maar wel goed geïnformeerd, op heldere en eenvoudige wijze”, zegt Van der Meulen. “De informatie op de website waarin ook onafhankelijk advies een heel logische plaats krijgt geeft klanten de mogelijkheid een weloverwogen keuze te maken. Advies en de relatie met het intermediair blijft belangrijk voor het bedrijf. Reaal gaat vol inzetten op de samenwerking met een groep intermediairs. Samen kunnen we onze klanten optimaal tot dienst zijn."

“Met deze zon markeren we een nieuwe stap bij Reaal”, aldus Van der Meulen. Vanaf 21 juli 2014 gaat Reaal gefaseerd over naar het nieuwe logo, een logische stap in de splitsing van de bank en verzekeraar. De caleidoscoop uit het oude logo blijft bij SNS Bank. In september is de overgang naar het nieuwe logo compleet.

Reaal geeft aan met de nieuwe koers terug te willen grijpen naar haar beginwaarden vanuit het verleden, de gedachte waarmee Reaal is opgericht. Reaal is voortgekomen uit de ‘vakbondverzekeraars’ De Centrale (het socialistische NVV) en Concordia (de katholieke KAB/NKV), verzekeraars voor wat toen genoemd werd ‘de gewone, werkende man’. Nu wordt het bedrijfsbeleid als volgt geformuleerd: “Terug naar eenvoud en het bieden van financiële veerkracht aan klanten.”

Om de kosten laag te houden, heeft het bedrijf er voor gekozen om het logo gefaseerd te introduceren. In de zomermaanden worden stapsgewijs alle uitingen aangepast.

GEEN REACTIES