Vervolg : Overkwam Emiliano Sala een ongeval of werd hij omgebracht ?

Op 25 januari 2019 vond de 28-jarige voetballer Emiliano Sala de dood. Het sportvliegtuigje waarmee hij van Frankrijk naar Engeland werd vervoerd, stortte om 20.30 uur in Het Kanaal.
Verzekering
FC Nantes verkocht Sala voor £16,7 miljoen. FC Cardiff City had bij Lloyd’s Underwriters een transferverzekering afgesloten voor het bedrag van £20 miljoen.
Maar rond de mysterieuze vlucht en zijn dood rijzen steeds meer vragen die onbeantwoord zijn.

Eerdere publicaties :
25-01-2019 Stervoetballer stort in zee : Gevecht om de centjes gaat jaren duren 
04-02-2019 Stervoetballer stort in zee / vervolg
08-02-2019 En ja hoor : ‘FC Nantes eist betaling van Cardiff City inzake transfer Emiliano…
12-03-2019 Crash was fataal voor Emiliano Sala
18-03-2019 Gedekt of niet gedekt? ” Is that not the question”
19-03-2019 Emiliano Sala : financiële tragedie sleept zich voort
12-11-2019 To pay or not to pay, that is the question : Emiliano Sala

Voor u gelezen in The Daily Star: (Vrije vertaling) 

The Football Crime of the Century – The Killing of Emiliano Sala

Empire Publications publiceerde recent een boek geschreven door Harry Harris.

Emiliano Sala (28) kwam in januari 2019 om bij een vliegtuigongeluk.
Dat was twee dagen nadat hij tekende voor een transfer van £16,7 miljoen. Verkocht door FC Nantes aan FC Cardiff City.

Aan boord van het sportvliegtuig waren de piloot Ibbotson uit Crowle  en diens passagier Emilano Sala die na het ondertekenen van zijn nieuwe contract, nog een keer naar FC Nantes was gekomen om afscheid te nemen van zijn Franse voetbalvrienden.

In zijn nieuwe boek gaat Harris in op beweringen dat voetballer Emiliano Sala doelbewust is omgebracht.

Harris beschrijft in zijn boek dat deskundigen twijfelen over een meerdere zaken rond zijn overlijden.

Omgebracht of Moord ?
In het explosieve nieuwe boek onthult een insider: ‘Er is zeker aanleiding om te veronderstellen dat er opzet in het spel is. Dat hij is “Omgebracht”.
‘Pas nadat antwoorden gevonden zijn op de veelheid aan vragen, kan vastgesteld worden of er inderdaad sprake is van een strafbaar feit.’

‘Veel bewijsmateriaal is verdoezeld of vernietigd. Maar complottheoretici die het onderzoek van nabij volgen, hebben het al over ‘moord’. ‘

Er zijn ook nog erg veel vragen waarop nog geen antwoorden zijn gevonden :

  • David Ibbotson was de piloot van het eenmotorige Piper Malibu N264DB-vliegtuig, maar hij had geen vergunning om passagiers te vervoeren tegen betaling.
    Waarom heeft hij dat toch gedaan ? 
  • Het vertrek uit Nantes werd de hele dag uitgesteld van ‘s ochtends tot uiteindelijk 19.15 uur. Dit ondanks het feit dat de piloot geen nachtvluchten mocht maken omdat hij kleurenblind was.
    Zoiets doe je toch niet als je nog twee uren in het donker moet vliegen ? 
  • Het veiligheidsharnas van de piloot was ongebruikt. Zo bleek toen zijn stoel in het wrak werd aangetroffen.
    Set veiligheidsriemen / harness

    Het harnas voor de rechter voorstoel zat nog op zijn plaats en het harnas was zo vastgemaakt dat de stoel tijdens de vlucht niet gebruikt leek te zijn.

    De vraag rijst dan natuurlijk waarom de piloot zijn veiligheidsriemen nooit heeft gebruikt.

  • Het lichaam van piloot David Ibbotson is nooit teruggevonden/aangespoeld.
    Hij is d.m.v. een akte dood verklaard. Ibbotson was echter ook een ervaren Skydiver.
    En hij had indertijd talrijke financiële problemen.
    Heeft Ibbotson het vliegtuig wellicht reeds verlaten toen het nog vloog ?
  • Sala raakte bewusteloos als gevolg van Koolmonoxide. Hoe kon het gebeuren dat Sala daaraan werd blootgesteld en de piloot niet?
    Wanneer heeft Sala het bewustzijn verloren ?   

Ook de 62-jarige Mehmet Dalman, voorzitter van Cardiff City, heeft gezinspeeld op vals spel – en erkende dat er “vreemde omstandigheden” waren. „De cockpit en de cabine bleken ernstig verstoord.

IN BEROEP TEGEN OORDEEL VAN FIFA
Cardiff weigerde de met Nantes overeengekomen transfersom van £ 16,7 miljoen (30 miljoen Euro) voor de overdracht te betalen en beweert nu dat deze nooit is voltooid. De FIFA heeft bepaald dat de deal is gesloten en dat de club de eerste termijn van € 6 miljoen moet betalen. Cardiff heeft sindsdien beroep aangetekend.

(red.Findinet) :
Naar verluid had Cardiff City voor de transfer bij Lloyd’s Underwriter China Re een verzekering afgesloten ter dekking van hun investering in Emiliano Sala.
Het is en blijft verwonderlijk dat Cardiff City weigert om haar verplichtingen na te komen terwijl zij het risico hadden afgedekt met een verzekering.

Moord gedekt gevaar…
Zelfs als op een later moment kan worden vastgesteld dat er sprake is geweest van een samenzwering die moest leiden tot de dood van Emiliano, zullen verzekeraars zich niet kunnen beroepen op een uitsluiting. Of zitten de besturen van beide clubs ook in de verdachtenbank ?

GEEN REACTIES