ASR heeft met NAVK tweede kanaal budgetverzekeringen

Behalve met Ditzo begeeft ASR zich sinds dit jaar ook met internettussenpersoon NAVK op het marktsegment van de goedkope(re) verzekeringen.

NAVK staat voor het Nederlands Algemeen Verzekeringskantoor en is als intermediair alleen actief op internet. Via een aantal merken/websites worden relatief goedkope ASR-polissen aangeboden. De bekendste zijn De Nederlanden van Nu en Polis-Pakket. De backoffice van deze polissen laat het in Eindhoven gevestigde NAVK doen via de eigen dochtermaatschappij ANAC (gevestigd op hetzelfde adres). Dit is een gevolmachtigd agent die vooral namens ASR optreedt met ongeveer 45 mensen in dienst.

Klanten kunnen de merken van NAVK derhalve alleen via internet en telefonisch benaderen. De premies van De Nederlanden van Nu en Polis-Pakket liggen aanmerkelijk lager vergeleken met de premies op de website van ASR zelf. En in een aantal gevallen zelfs lager dan internetverzekeraar Ditzo.

Tot dit jaar behoorde NAVK tot Generali Nederland en werden er derhalve vooral Generali-producten via de Nederlanden van Nu en Polis-Pakket aangeboden. Afgelopen september maakte ASR bekend Generali Nederland te willen overnemen en deze overname is dit voorjaar juridisch afgerond. NAVK behoort daarmee nu tot ASR Schadeverzekeringen. Onderdeel van de integratie is dat Generali-producten worden omgelabeld naar ASR-producten.

Naast de twee genoemde merken voert NAVK ook enkele merken voor specifieke segmenten, vooral bij motorrijtuigen. Zo is er een aparte site voor verzekeringen voor cabrio’s en voor leden van het motormagazine Moto73 en het magazine Truckstar voor chauffeurs in de transportsector. De focus op het motorrijtuigensegment is niet helemaal toevallig, aangezien gevolmachtigd agent ANAC banden met deze branche heeft, onder meer met dealerbedrijven. En de letters ANAC stonden in het verleden voor Algemene Nederlandse Automobilisten Club (bekend van onder meer tankstations en wasstraten).

GEEN REACTIES