800 Achmea-medewerkers verhuizen van Zwolle naar Apeldoorn en Leeuwarden

Achmea wijst eis Consumentenbond en Woekerpolis.nl af

Door het eerder aangekondigde vertrek van zorgverzekeraar Zilveren Kruis uit Zwolle, verhuist het werk van zo’n 830 medewerkers rond de zomer van 2019 naar Apeldoorn (480), Leeuwarden (340) en Leiden (10). Dit worden de drie kernlocaties van Zilveren Kruis en van moederbedrijf Achmea.

De Friesland
Daarnaast is het voornemen dat in dezelfde periode ook De Friesland Zorgverzekeringen naar de Achmea-kernlocatie in Leeuwarden verhuist. Het wachten is nog op goedkeuring van de ondernemingsraad van De Friesland. De verhuizing zou een belangrijke stap zijn in de integratie van Zilveren Kruis en De Friesland (inclusief FBTO Zorg) binnen de Achmea-organisatie.

De fusie van De Friesland met Zilveren stuitte vorig jaar op grote bezwaren bij de medewerkers van De Friesland Zorgverzekeringen, omdat De Friesland daarmee zijn van oudsher onafhankelijke positie binnen Achmea kwijtraakt. Na een verzoekschrift van de OR besliste de ondernemingskamer echter in februari dat de fusie door kon gaan. De Friesland en Zilveren Kruis mogen één werkorganisatie vormen.

Bron: Achmea

www.findinet.nl/newsletter/
Klik op de banner en ontvang de wekelijkse Nieuwsbrief van Findinet op proef.