NOODKREET UIT ALTEA : Waar het Gemeentebestuur al zeker 20 jaren weigert om constructief op te treden (2e episode)

Lijst met onderwerpen die aan bod komen treft u aan op de INDEXPAGINA

2e EPISODE

Nadat de Gemeente de wegen had laten asfalteren, heeft zij vastgesteld dat deze wegen ongeschikt zijn voor verkeer dat zwaarder is van 15 ton.
Voorts: 
De wegen waren niet voorzien van rioleringen en stoepen voor wandelaars ontbraken.

Limitering gewicht
Ter voorkoming van schade aan het asfalt, is na de aanleg van het asfalt, bij de ingang een bord geplaatst op grond waarvan duidelijk is dat het gebied verboden is voor vrachtwagens zwaarder dan 15 ton.D
D
D
D
D
D
D
D
D
D
D
D
D
15-tonners zijn vrachtwagens met 2 assen die ieder zijn voordien van 1 wiel links en 1 wiel rechts.
D
D
D
D
D
Te zware vrachtwagens zijn goed herkenbaar:
Drie assen met 1 wiel links en 1 wiel rechts.
Totaal 6 of meer wielen dus.

Iedere chauffeur weet dus precies of het hem is toegestaan om de buurtschap in te rijden.
Maar de aannemers en hun chauffeurs trekken zich niets aan van het verbod.
Zij rijden gewoon de wegen kapot en dat de rekening weer op het bordje van de buurtschap komt, dat deert hen niet.

Gevolgen van veel vrachtverkeer op zaterdag 4 mei 2024

Bouwvergunningen
Jaarlijks verstrekt de Gemeente bouwvergunningen voor projecten in onze buurtschap.
Maar nooit met een nadrukkelijke verplichting tot het gebruik van vrachtwagens die maximaal 15 ton wegen.
Kleine moeite, maar te veel moeite voor de Gemeente Altea.

HANDHAVING TOT NADER ORDER OPGESCHOT
Zonder dit met het bestuur van de bewonersvereniging te overleggen, heeft de Gemeente op enig moment besloten dat bouwbedrijven hun vrachtwagens ongehinderd door de Galera mochten laten rijden, ongeacht hun gewicht.
Wanneer zij dat heeft besloten is ons niet duidelijk.
Naar wij hebben vernomen, heeft de Gemeente daartoe besloten omdat het anders niet mogelijk was om op efficiënte wijze bouwplannen te realiseren op de percelen die nog in eigendom waren van de grondspeculanten.
Dat is natuurlijk een drogreden, want door gebruik te maken van kleinere vrachtwagens, zouden de wegen gespaard worden dat zou dus kunnen leiden tot een stroom van  herstelwerkzaamheden.
IN DE WACHTKAMER
Het bestuur van de vereniging heeft in de afgelopen 20 jaren talloze keren pogingen ondernomen reparatie van de wegen te verkrijgen. Maar de Gemeente heeft te kennen gegeven dat zij pas tot herstel van de wegen over gaat, als alle percelen zijn voorzien van een woning.
Er zijn nog honderden percelen te koop en dus zal het nog tientallen jaren duren voor de eigenaren van de woningen kunnen beschikken over een herstelde asfaltering.

DOELBEWUSTE FRUSTRATIE
De redactie van Findinet vraagt zich af op grond waarvan een Gemeente doelbewust kan aansturen op het molesteren van de wegen die zijn aangelegd voor rekening van derden, om vervolgens de inwoners nogmaals te treffen met een weigering om de gevolgen van dat handelen jaarlijks te herstellen.

Wordt vervolgd in: EPISODE DRIE

 

GEEN REACTIES