NN haalt schade-afhandeling weg bij Van Ameyde

Gerechtshof stelt NN in het ongelijk bij woekerpolissen

Nationale-Nederlanden neemt op 1 juli 2018 het afhandelingsproces van schades terug in eigen beheer. De afgelopen 10 jaar werd dit verzorgd door service provider Van Ameyde. NN blijft wel IT-diensten afnemen bij Van Ameyde.

Na de overname van Delta Lloyd door NN Group heeft er een strategische heroriëntatie plaatsgevonden bij het gecombineerde schadebedrijf. De integratie heeft geleid tot een nieuwe visie ten aanzien van de schade-afhandeling. Leon van Riet, CEO NN Schade & Inkomen: ‘Met het opnieuw zelfstandig uitvoeren van de claimactiviteiten nemen we de keten grotendeels in eigen beheer. Voor de zakelijke klant doen we dit volledig en voor de particuliere klanten bekijken we dit de komende tijd.’

NN Schade wil op deze wijze haar organisatie versterken. Daarin moeten ‘een excellente klantbediening, duidelijke Pricing & Underwriting en digitale service’ centraal staan.

Voor wat betreft de schadeafhandeling van particuliere verzekeringen is er een reële mogelijkheid dat deze worden ondergebracht bij Voogd & Voogd. NN en Voogd & Voogd kondigen in januari een samenwerking aan voor het operationele proces bij deze schadeproducten voor wat betreft acceptatie en mutaties.

Nationale-Nederlanden bezit nu 51% van de aandelen in de joint-venture met Van Ameyde, Van Ameyde Services. Door de aankoop van de rest van het aandelenkapitaal, krijgt NN 100% van de aandelen in handen. De definitieve overname is goedgekeurd door de ondernemingsraden en heeft voor de medewerkers geen directe consequenties.

Bron: NN

www.findinet.nl/newsletter/
Klik op de banner en ontvang de wekelijkse Nieuwsbrief van Findinet op proef.