NN brengt particuliere schade onder bij Voogd & Voogd

Winst NN Group kwart minder

In navolging van de particuliere schadeverzekeringen van Delta Lloyd, brengt Nationale-Nederlanden nu ook de eigen schadeverzekeringen onder bij Voogd & Voogd.

In deze samenwerking wordt het operationele proces bij de schadeproducten voor wat betreft acceptatie en mutaties, geoutsourcet naar Voogd. De serviceprovider richt daarvoor een nieuwe werkmaatschappij op: Nationale-Nederlanden Schadeservices, die op haar beurt weer de adviseurs en/of klanten bedient. Nationale-Nederlanden blijft risicodrager en verstrekt een volmacht aan deze werkmaatschappij. Ook de activiteiten die Voogd sinds begin 2017 voor Delta Lloyd uitvoerde, worden hier ondergebracht. De werkmaatschappij opereert volgens Voogd los van haar andere activiteiten.

IT-systeem
Voogd & Voogd heeft naar eigen zeggen een ‘toonaangevend IT-systeem’, dat deze samenwerking kan uitvoeren. Volgens ceo Bas Voogd en cfo Michael de Nijs worden met dit systeem klanten en intermediair op een digitale en klantgerichte wijze bediend. ‘Tegelijkertijd maken wij de distributie en afhandeling kostenefficiënter, waardoor er een sterk concurrerend businessmodel ontstaat voor Nationale-Nederlanden.’

Efficiënter
Ook Nationale-Nederlanden gaat uit van een efficiëntere processen en verwacht dat de samenwerking een positief effect heeft op de combined ratio. Overigens blijft de verzekeraar zelf verantwoordelijk voor productontwikkeling, marketing en verkoopondersteuning. De samenwerking met Voogd & Voogd is onderdeel van het beleid van de verzekeraar om gelijksoortige verzekeringen zoveel mogelijk op één plek te centraliseren. Zo bracht Nationale-Nederlanden al de eigen individuele AOV-polissen en die van Delta Lloyd onder bij dochteronderneming Movir.

Klik op de banner en ontvang de wekelijkse Nieuwsbrief van Findinet op proef.