Consumentenbond en Woekerpolis.nl starten procedure tegen Achmea

Operationeel resultaat Achema stijgt fors, maar kosten eveneens

De Consumentenbond en Vereniging Woekerpolis.nl zijn gisteren een collectieve procedure gestart tegen Achmea. Zij eisen compensatie voor gedupeerde klanten van Achmea met een woekerpolis. De procedure werd gestart met het uitreiken van de dagvaarding door de deurwaarder op het kantoor van Achmea in Apeldoorn.

De procedure kwam voor Achmea niet als een verrassing. Op 12 november voerden de Consumentenbond en Vereniging Woekerpolis.nl samen met honderden gedupeerden actie bij het hoofdkantoor van Achmea. Inzet was om met Achmea, dat in totaal zo’n 800.000 woekerpolissen verkocht, in overleg te treden over een compensatieregeling. Doordat Achmea weigerde om in gesprek te gaan, achtten de consumentenorganisaties een gang naar de rechter onvermijdelijk.

Ab Flipse, voorzitter van de Vereniging Woekerpolis.nl en Olof King, manager belangenbehartiging van de Consumentenbond waren bij het uitreiken van de dagvaarding aanwezig. Ab Flipse: “Het is onbegrijpelijk dat een organisatie als Achmea zelfs weigert om met ons in gesprek te gaan. Doordat Achmea te hoge kosten inhield, kunnen hun klanten straks hun hypotheek niet aflossen of levert hun pensioenpolis veel te weinig op. Wij gaan nu via de rechter compensatie afdwingen. Als het niet goedschiks kan, dan moet het maar kwaadschiks.”

Bron: Woekerpolis.nl

GEEN REACTIES