Surebird timmert aan de weg

Surebird timmert aan de weg

“Voor 54% van de Nederlanders is de wereld van verzekeringen onoverzichtelijk en niet transparant. Niet gek dus, dat 58% van de Nederlanders het liefst geen tijd spendeert aan verzekeringszaken en 31% zich soms zorgen maakt dat ze niet voldoende gedekt zijn.” Aldus verzekeringsplatform Surebird na eigen onderzoek. Sinds een paar maanden zoekt dit platform geregeld media-aandacht.

Surebird noemt zichzelf een “revolutionair verzekeringsplatform dat dekkingen afstemt op persoonlijke voorkeuren en ook nog eens beschermt tegen prijsstijgingen.” De gedachte erachter is dat mensen zich vaak te duur of onvolledig verzekeren. Met Surebird zou de consument altijd de gunstigste verzekering voor de laagste prijs kunnen afsluiten. Dat zou gemiddeld 200 tot 600 euro per jaar schelen.

Langdurige klantrelatie

Surebird onderscheidt zich van andere verzekeringsplatforms, zoals Independer, doordat het een langdurige relatie met de klant wil aangaan. Heeft de klant eenmaal zijn verzekeringen afgesloten, dan checkt het platform jaarlijks of diens omstandigheden nog dezelfde zijn en of de verzekering misschien goedkoper kan.

Verzekeringen vergelijken hoeft niet meer, aldus de website van Surebird, want “wij houden alle prijzen en dekkingen in de gaten en laten het weten wanneer je beter kunt overstappen.”

Persoonlijk dashboard

De procedure werkt als volgt: de consument vinkt op de site van Surebird de verzekeringen aan die hij wenst en vult de vragen in. Dit zou niet langer dan een minuut of tien moeten duren. Jammer is wel dat het nog niet mogelijk is om bestaande verzekeringen in te brengen. En het opzeggen daarvan moet voorlopig nog handmatig gebeuren. Bovendien is het overzicht van verzekeringen is niet volledig: zorgverzekeringen ontbreken nog.

Maar als de consument dan zijn bundel verzekeringen heeft afgesloten, staat wel alles overzichtelijk bij elkaar in een persoonlijk dashboard en één meldpunt voor alle schadeclaims. En dat is op zich al een prestatie. Met Mijnverzekeringenopeenrij.nl van Stichting De Poliskluis, een initiatief waarmee consumenten gratis een overzicht zouden kunnen krijgen van hun verzekeringen, is het nooit wat geworden.

Surebird is in maart 2022 opgericht door Taco van Wachem en Daan Vroom. Van Wachem heeft na functies bij o.a. NIBC een paar jaar als zelfstandig intermediair gewerkt, voor hij in 2022 Surebird oprichtte. Co-founder Vroom is data-analist. Volgens Quote heeft Van Wachem dit voorjaar ‘fluitend’ 750.000 euro aan groeigeld opgehaald.

Bron: Surebird

GEEN REACTIES