Bloemisten of verzekeraars : klagen heeft geen zin

SER geen pensioen meld het nu bij de SER

Wij zijn ons er maar al te goed van bewust dat er veel geklaagd wordt over de verzekeringsbedrijfstak. Soms onterecht. Veelal niet zonder goede redenen.

Recent zat ik te Eindhoven – met een uur vertraging – op stoel 3b van Transavia HV6623, naast een welbekende herenmodewinkelier, zo bleek. Hij vertelde mij dat hij naar Nederland was geweest ivm een storm-schade die maar niet werd betaald. Er was een schade-expert bij geweest namens verzekeraars.
Die had hem geen kopie verstrekt van zijn verslag.
De Adviserende Gevolmachtigde Agent wees de aanzienlijke schade af. Een grondige motivatie werd niet verstrekt.

Op aanraden van de tevens adviserende GA werd een contra-expert benoemd en deze vond dat de aanzienlijke schade wel gedekt was.
Maar de adviserende GA bleef volharden dat hij de schade niet mocht betalen.
Ik vroeg de winkelier wat de uitspraak was van de arbitrage.
Hij zou het niet weten, hij ging zijn vrouw even bellen!
Zo geschiedde. Ik zat dus plots een half uur te bellen met zijn vrouw.
Van arbitrage had zij niets vernomen.
Wel had zij een rekening gekregen van de contra-expert.
Die rekende 2.500 euro voor de klus.

Vervolgens heb ik haar aangeraden om de GA te bellen met het verzoek om arbitrage
te laten doen. Daarop moesten wij onze stoelriemen aansjorren.

Recent vernam ik dat de GA toch tot vergoeding van de schade was overgegaan.
En de kosten van de contra expertise waren eveneens vergoed.

Dan vraag ik mij af welk bestaansrecht deze GA eigenlijk heeft.
Zit hij daar nou zijn eigen cijfers te verbeteren door gedekte schades af te wijzen?

Ik heb wel vaker geschreven over collega’s die zich op onbetrouwbare wijze kwijten van hun taak. Zie daarvoor o.m. deze pagina : LINK 

Eigenlijk is het schering en inslag dat ik dergelijke smerige zaakjes tegenkom. Dat maakt mij verdrietig, want dat is ook de reden dat onze bedrijfstak in de jaren 1990 t/m 2010
een overvloed aan regels Autoriteiten (AFM/DNB) en wetgeving over ons heen hebben gekregen.
Allemaal veroorzaakt door een stelletje ellendelingen die de boel lopen te belazeren.
Ik maak mij nu vast weer eens zeer gehaat bij deze lui.
Ik garandeer u dat er heel veel mensen zij die mij persoonlijk haten, slecht over mij spreken en een ouwehoer vinden. Rolf van de Wal, Ere-lid van de VNAB voorop.
Ik kan zijn bloed wel drinken.
Ik garandeer u ook dat al deze mensen iets te verbergen hebben dat ik heb ontdekt.
Allemaal knoeiers, babbelaars of leugenaars die hun ogen snel even toeknijpen als zij andere oplichters aan het werk zien.

Wat verzekeraars in het groot doen, doen bloemisten in het klein.
Bestel maar eens een fraai boeket via een organisatie van bloemisten.
Groot zal uw verrassing zijn als de ontvangers u een foto zenden van een fraai boeket.
Doorgaans vraag je je af waarom die zooi 30 euro moest kosten…. toch ?

Dat overkwam mij deze week dus.
Ik bestelde vanuit Huizen een boeket in Sprang Capelle.
Omdat ik meende dat ik er op mocht vertrouwen dat een plaatselijke bloemisterij toch wel belang zou moeten hebben bij het afleveren van een mooi boeket van mijn keuze, zocht ik een plaatselijke bloemist op via internet :

Bloemenhuis Hofman
Hoofdstraat 23
Sprang Capelle

Ik koos een vrolijk felicitatie-boeket van 26.50 euro:

En vervolgens kreeg ik van de ontvanger deze treurige foto”

Allemaal een vrolijke begrafenis toegewenst!
Vanzelfsprekend heb ik de bloemist aangesproken op het feit dat dit een heel ander bouquet is dan dat wat hij op zijn website “in voorraad” aanbiedt als Boeket van de maand.
Na enig aandringen erkende de bloemist dat het hier een vergissing van de bezorger betrof.
Een nieuw boeket zou worden afgeleverd.
En dat resulteerde in dit exemplaar:
Allemaal nog een vrolijke begrafenis toegewenst!

Naar aanleiding van deze publicatie, attendeerde een winkelier uit Sprang Capelle mij op het feit dat op genoemd adres geen Firma Hofman gevestigd was. Het was namelijk zijn winkel. De firma Hofman was gevestigd te Diever.
Wat blijkt: de firma Hofman heeft een hybride website waarin Hofman zich profileert als bloemist in de gemeente die men via Google zoekt.
Dus als je bloemen wilt bestellen in Pietjeburen, dan presenteert Hofman zich als bloemist te Pietjeburen. Handige flikkers daar in Diever. Ben dus bij de neus genomen door een stelletje oplichters! Want dat is wat deze mensen doen : oplichten.
Zouden zij zich presenteren als een centrale waaraan vele bloemisten deelnemen, dan is het duidelijk wat hun toegevoegde waarde is. Maar een boeket presenteren dat elders in Nederland niet leverbaar is, maar wel “op voorraad”, dat is niets minder dan oplichterij.
Wellicht iets voor “Valse-email@fraudehelpdesk.nl“?
Bloemenhuis Hofman
“Boeketmaffia ten Top”
Hoofdstraat 23
Sprang Capelle

Ik laat het er maar bij zitten omdat ik weet dat voor deze zaak niet naar Kifid kan stappen.
Ook zoiets :
SER kreeg geen vat op het intermediair (LINK) en werd opgeheven en vervangen door AFM.
Verzekeringskamer kreeg geen vat op de verzekeraars en de banken, dus werd
vervangen door DNB.
Iedereen veegde zo ongeveer zijn billen af met de WAB, dus werd die vervangen door de WABB.
En omdat niemand zich aan die wet bleek te houden, werden wij getrakteerd op de Wft.
Mij bleek in het jaar 2005 dat het toezicht noodzakelijkerwijze zo heftig was geworden, dat ik – 56 jaar oud – geen plezier meer had in het uitoefenen van mijn vak.

Menigeen in de bedrijfstak heeft zich vertwijfeld afgevraagd waarom ik mijn bloeiende onderneming met 3500 aangesloten agenten aan Delta Lloyd verkocht.
Gelukkig kon ik mij vervolgens gaan wijden aan het maken van software voor mijn geliefde bedrijfstak.
Software waarmee in praktische zin iedereen een gelijk speelveld krijgt en waarbij iedereen kan zien wie er zit te liegen of de boel staat te bedriegen.
Als wetgeving niet helpt, dan kunnen de goeden onder ons zich binnenkort eindelijk duidelijk profileren!

Volgend jaar gaan wij life.
Stuur aub geen bloemen.
Zonde van het geld.

 

 

GEEN REACTIES