Zwitserleven wil met nieuwe campagne pensioenen ‘emotioneel begrijpelijker maken’

Zwitserleven wil met nieuwe campagne pensioenen 'emotioneel begrijpelijker maken'
© Zwitserleven

Het zal even wennen zijn voor de consument, maar het Zwitserlevengevoel is veranderd. Geen stralend echtpaar meer op een cruiseferry of op een strand bij zonsondergang, maar gevoelige filmpjes van een oma met een kleinkind of een amateursportteam in actie.

De titel van de merkcampagne: ‘Een gevoel dat we delen’ doelt op de mensen die meegenieten met degene die met pensioen is. Zwitserleven wil dus haar boodschap verbreden en meer mensen aanspreken, aldus een persbericht. Daarnaast wil de verzekeraar pensioenen “emotioneel veel begrijpelijker maken”.

Pensioenambities dicht bij huis

“We laten pensioenambities zien die herkenbaar zijn en dichter bij huis liggen”, zegt Geneviève Ho Sam Sooi, Director Personal Solutions & Marketing bij Zwitserleven. “Maar dat is niet genoeg. Pensioen is een complex product, en met pensioen gaan is een emotioneel moment. Door pensioen meer gevoel te geven, begrijpelijker te maken, moedigen we onze deelnemers en toekomstige klanten aan om aan de slag te gaan met hun pensioen.”

Tijd voor leuke dingen

Uit de nieuwe filmpjes spreekt vooral de boodschap dat degene die met pensioen is, eindelijk tijd heeft om leuke dingen te doen met zijn dierbaren. Wat verdwenen is, is het luxegevoel van verre reizen, waarmee Zwitserleven inspeelde op dromen over later, en tegelijkertijd de zorgeloosheid toonde van degene die zijn pensioen goed geregeld heeft – een belangrijk onderscheidend punt, lijkt me. Of zijn dit soort beelden misschien niet realistisch meer met de nieuwe Pensioenwet? Ik neem maar aan dat de marketingafdeling er goed over nagedacht heeft.

GEEN REACTIES