Zwitserleven stopt met spaarproduct

Verzekeraar Zwitserleven schrapt de spaaractiviteiten. Klanten met een spaarrekening bij Zwitserleven worden overgeheveld naar SNS.

Daarmee komt een einde aan de samenwerking tussen SNS en Zwitserleven die nog dateerde van de SNS Reaal Groep. Nu deze instelling is gescheiden in een bank (de Volksbank) en een verzekeraar (Vivat) is besloten om ook deze spaarsamenwerking te beëindigen omdat dit naar eigen zeggen niet meer past in de nieuwe strategieën van beide partijen.

Klanten met een Zwitserleven spaarrekening worden klant bij SNS. Het rekeningnummer en het rentepercentage blijven gelijk. De rentepercentages van een aantal spaarproducten van Zwitserleven en SNS lagen al ongeveer op hetzelfde niveau, zowel bij spaarrekeningen met een variabele rente als bij depositorekeningen, zo blijkt uit de maandelijkse overzichten van de Geldgids van de Consumentenbond.

Voor deze oplossing is gekozen omdat er dan voor klanten zo min mogelijk verandert. SNS en ZwitserlevenBank vielen al onder één bankvergunning en daarmee blijft hetzelfde depositogarantiestelsel van toepassing.

Bron: Volksbank