VIVAT heet nu Athora

‘Recordvolumes’ bij Athora

VIVAT N.V. gaat vanaf vandaag verder als Athora Netherlands N.V.. De naamsverandering is het sluitstuk van de overname door de Europese levens- en herverzekeraar Athora Holding Ltd.. Athora Netherlands wil de leidende pensioenaanbieder van Nederland worden.

“Met onze nieuwe naam en in combinatie met onze 120 jaar aan ervaring als pensioen- en levensverzekeraar gaan we ons volledig focussen op inkomen voor later”, zegt Tom Kliphuis, CEO van VIVAT/Athora Netherlands sinds april. De nieuwe pensioenproducten worden verkocht onder het sterke merk Zwitserleven. “Onze bestaande Reaal-klanten blijven we bedienen met optimale dienstverlening en rendementen”, aldus Kliphuis.

Michele Bareggi, CEO van Athora Group: “De rebranding van VIVAT in Athora Netherlands is een belangrijke stap in de geschiedenis van het bedrijf en toont haar ontwikkeling als een toegewijde levensverzekeraar. Door VIVAT op te nemen in onze Groep kunnen we onze klanten goede resultaten blijven bieden door middel van productenfocus, sterk risicokapitaalmanagement, solide beleggingsresultaten en uitmuntende bedrijfsprestaties.
Aangezien Athora Netherlands de op een na grootste levensverzekeraar in Nederland is en Athora deskundig is op het gebied van het consolideren en integreren van grote levensverzekeringen- en pensioenportfolio’s, hebben we een sterke basis om onze groei voort te zetten.”

Met de nieuwe strategie van Athora Netherlands is een minder complex en efficiënter bedrijfsmodel vereist. Daarom gaat de verzekeraar de komende drie jaar 30% besparen op kosten, werd in september bekend. Dit moet onder andere bereikt worden door het schrappen van zo’n 500 arbeidsplaatsen.

VIVAT is op 1 april 2020 door Athora overgenomen. Behalve VIVAT heeft Athora drie andere Europese verzekeringsmaatschappijen overgenomen: Delta Lloyd Deutschland AG (2014), Aegon Ireland plc (2018) en Generali Belgium (2019). Ook deze zijn omgekat naar de Athora-huisstijl.

Bron: Athora