Vigi lanceert op locatie gebaseerde reisverzekering

Vigi, digitaal label van Vivat, lanceert vandaag naar eigen zeggen de eerste op locatie gebaseerde reisverzekering van Nederland. Hiermee kunnen verzekerden on demand, via hun mobiele telefoon, hun reisverzekering activeren als ze grens over gaan. De app van Vigi maakt hiervoor gebruik van de locatie van verzekerde. Zo betaalt men alleen voor de dagen dat men echt op reis is.

On demand in de lift
Alexander van Dijk, directeur Digital van Vigi: “In Nederland staat on demand verzekeren nog in de kinderschoenen, zeker vergeleken met het buitenland. Maar wij merken dat het on demand verzekeren, waarbij je je verzekering pas aan zet wanneer je hem nodig hebt, steeds meer terrein aan het winnen is. Zeker bij jongere doelgroepen, zoals millennials. Met een on demand verzekering heb je altijd een goed passende dekking en betaal je nooit te veel.”

Betalen per dag
Met Vigi was het al mogelijk om met één swipe smartphone, camera, tablet of laptop te verzekeren, op de momenten dat de consument dat nodig vindt. Voor de één is dat zodra hij de deur uit stapt, voor de ander is het alleen nodig tijdens bepaalde evenementen of bijvoorbeeld festivals.

Doorlopende reisverzekering
Van Dijk: “Vanaf nu is het ook mogelijk om je reisverzekering on demand af te sluiten. Het is zelfs niet meer nodig om te swipen als je op reis gaat. Je sluit eenmalig de verzekering bij ons af en door de GPS in je mobiele telefoon wordt de verzekering automatisch geactiveerd als je naar het buitenland gaat, en stopgezet als je weer terug bent. De kosten zijn transparant: €1,30 per dag in Europa en €2,60 voor de rest van de wereld. Ga je in een jaar langer dan 19 dagen naar het buitenland dan past de verzekering zich vanzelf aan naar een doorlopende reisverzekering zonder dat je daar binnen dat verzekeringsjaar extra voor betaalt.”

Geautomatiseerd claimproces
Naast het gebruikersgemak kent de reisverzekering een geheel geautomatiseerd claimproces, waardoor de afhandeling snel afgehandeld kan worden. Met de Vigi Reisverzekering zijn gebruikers standaard verzekerd voor de volgende onderdelen: hulpverlening, buitengewone kosten, bagage, schade aan je vakantieverblijf, medische kosten en ongevallen.

Insurtech start-up
Vigi is een insurtech start-up ontstaan als initiatief van verzekeraar VIVAT, moederbedrijf van onder meer Zwitserleven, Reaal en ACTIAM. Met Vigi wil Vivat – net als met het label NowGo – millennials aanspreken, de jonge generatie die houdt van gadgets en gemak en die daarnaast graag flexibel omgaat met het gebruik van producten en diensten In mei 2017 lanceerde Vigi zijn gratis app; het resultaat van een accelerator-programma.

Bron: Vigi