Vereniging Eigen Huis scoort goed bij autoverzekering in Geldgids-test

Nationale-Nederlanden en Vodafone starten prepaid autoverzekering
© Pixabay

In de jaarlijkse selectie van de beste schadeverzekering van de Geldgids (Consumentenbond) staat bij de categorie autoverzekering een opvallende partij: VEH.

De Vereniging Eigen Huis komt in eerste instantie op voor woninggerelateerde kwesties, zoals de hypotheek, inboedel, energie en verduurzaming. Maar zo nu blijkt, biedt de vereniging ook een prima motorrijtuigenverzekering aan. In de jaarlijkse selectie van beste schadeverzekeringen tegen een aantrekkelijke premie zet de Geldgids de VEH in de top vijf van zowel WA-, als gedeeltelijke en volledige cascoverzekering.

Bij WA is de vereniging zelfs als beste getest (op de voorwaarden) en is de jaarpremie van 417 euro flink lager dan het gemiddelde wat in de categorie naar voren komt (557 euro). Ook bij beperkt en volledig casco is de premie dik onder het gemiddelde, terwijl het testoordeel over de voorwaarden met een derde plek prima is. De Geldgids merkt nog op dat de verzekering alleen aan leden wordt aangeboden.

Bij de motorrijtuigenverzekering werkt de VEH samen met Intrasurance, zo blijkt op de website van de vereniging. Intrasurance, vorige maand overgenomen door Heinenoord, is wellicht bekend van het online-platform Verzekeruzelf, en treedt als gevolmachtigd agent op voor een reeks aan verzekeraars. De volmachtpartij biedt de VEH-verzekering aan als apart label, maar uit de voorwaarden wordt niet duidelijk welke verzekeraar de risicodrager is. Op de website van Intrasurance staat wel dat er bij personenauto’s een volmacht is van Reaal (tegenwoordig NN). Met het label Triple-A Plus (van platform Verzekeruzelf) wordt eveneens de markt bewerkt, maar het werd de redactie niet duidelijk namens welke verzekeraar dit wordt gedaan.

Opvallend genoeg staat de VEH niet in de top-5 van de categorieën waar je het zou verwachten zoals woon- en rechtsbijstandverzekeringen. Bij de inboedelverzekering scoort nieuwkomer Lemonade goed op de voorwaarden (met een premie van 120 euro onder het gemiddelde van 149 euro) en bij opstalverzekeringen Allianz Direct, zowel de extra uitgebreide als de all riskverzekering. Overigens blijkt uit de algehele test van de Consumentenbond dat VEH met de opstalverzekering als beste getest zijn op voorwaarden. In de categorie rechtsbijstand selecteert de Geldgids ZLM (let op: alleen in Zeeland en Noord-Brabant) en Interpolis als verzekeraar met de beste voorwaarden in combinatie met een scherpe premie.