Triodos Bank start met online hypotheekadvies

Bij Triodos Bank kunnen klanten zich nu digitaal voorbereiden op het afsluiten van een hypotheek. Klanten kunnen zich vooraf online oriënteren op het maximale leenbedrag, de maandlasten en de bijkomende kosten en mogelijke besparing op de rente door het verduurzamen van de woning.

Na de oriëntatie kan de klant zelf al beginnen met de eerste stappen van het hypotheekdossier. Deze wordt automatisch doorgezet naar de door de klant geselecteerde adviseur. In de toekomst zal Triodos Bank wellicht ook webcamadvies aan gaan bieden.

Triodos Bank heeft bewust niet gekozen voor execution only, maar voor advies via de eigen adviseurs. Op die manier willen zij consumenten helpen een duurzame keuze voor langere termijn te maken.

Het dossier is direct digitaal beschikbaar voor de mid-office door middel van een HDN (Hypotheek Data Netwerk) koppeling. Dit scheelt zowel de klant, de hypotheekadviseur en de acceptant tijd en kosten. Klanten krijgen € 300 korting op de advieskosten.

Triodos Bank heeft besloten om de online hypotheekpropositie te ontwikkelen om beter te voldoen aan de verwachtingen van consumenten. De nieuwe propositie werd gerealiseerd in samenwerking met Yellowtail, een adviesbureau dat digitale en self-service bedieningsmodellen en oplossingen bedenkt, ontwerpt en implementeert bij financiële dienstverleners. Voor de online oriëntatiemodule is gebruik gemaakt van de rekenkern van financieel adviesplatform Figlo.

(Bron: Yellowtail)