Söderberg & Partners wordt minderheidsaandeelhouder bij Dazure

Eigenaren Odette Bakker en Indra Fishert. © Dazure

Dazure, ontwikkelaar & aanbieder van overlijdensrisico- en inkomensverzekeringen, heeft een nieuwe minderheidsaandeelhouder gevonden in Söderberg & Partners.

Dazure begon in 2008 als productontwikkelaar en kan zich naar eigen zeggen inmiddels Insurtech noemen, met volmachten van vijf verzekeraars op het gebied van overlijdensrisico- en inkomensverzekeringen. Pim Frishert trad de afgelopen jaren als adviseur van de directie op en heeft inmiddels een leeftijd bereikt waarop hij wil gaan aftreden als aandeelhouder.

Eigenaren Odette Bakker en Indra Frishert vonden het tijd voor een mooie nieuwe stap. In Söderberg & Partners hebben zij een internationale minderheidsaandeelhouder met een gedeelde visie gevonden. Dazure wil de komende jaren versneld nieuwe producten introduceren en doorgroeien. Als groot voordeel in het partnerschap zien zij de kans om nog meer mensen (en doelgroepen) te bereiken met hun producten.

‘Familiemeetlat’

Indra Frishert: “We hebben mooie producten in de markt gezet met een geweldig team mensen. Mensen die allemaal de ambitie hebben om de financiële wereld nog beter te maken. Hiervoor hanteren wij de familiemeetlat. Bij de ontwikkeling van een nieuw product stellen wij ons altijd de vraag ‘zouden wij dit product zo aan onze eigen familie willen aanbieden?’ Deze meetlat wordt langs alles gelegd, ook de manier van communiceren wordt hieraan getoetst. Dit DNA vinden wij ook bij Söderberg & Partners. Het vertrouwen in een langetermijnsamenwerking is wederzijds”.

Odette Bakker: “Wij hebben nog veel meer dromen. Door de omvang van ons bedrijf werden we soms beperkt in onze keuzes. Door deze samenwerking krijgen we de ruimte nog meer te gaan ondernemen. En wat Indra en ik hierin heel belangrijk vinden, is dat wij dat zelf blijven doen. De Söderberg familie is inmiddels al behoorlijk groot, we hebben er in één klap ook een heel distributienetwerk bij.”

‘Waardevolle toevoeging’

Roland Goldman, CEO van Söderberg & Partners, laat weten: “Wij zijn verheugd dat we Dazure mogen verwelkomen in de familie. De kennis & expertise van Dazure voegen waarde toe aan ons klantbedieningsconcept. Het is onze missie om ons advies persoonlijk en toegankelijk te maken voor iedereen. Daarom zijn wij actief op zoek naar dienstverleners met producten die onze proposities kunnen versterken, Dazure is daarin een waardevolle toevoeging aan ons eigen distributiekanaal.”

Het partnership en de overname van de aandelen is onder voorbehoud van goedkeuring door de AFM en wordt naar verwachting medio 2023 geëffectueerd.

Bron: Dazure, Söderberg & Partners