Scildon ontwikkelt digitale archiefkast voor adviseurs

Scildon boekt negatief resultaat over 2021, ondanks stijgende premieomzet

Levensverzekeraar Scildon Support gaat de eigen adviseurs ondersteunen in hun werk door informatie overzichtelijker en toegankelijker te presenteren. Het gaat om consumententeksten, adviestools, infographics en onderzoeksresultaten. Ook webinars zijn terug te kijken.

Het complete pakket van dienstverlening staat nu overzichtelijk bij elkaar in een ‘digitale archiefkast’, Scildon Support. “Inmiddels is het aantal beschikbare tools zo omvangrijk dat wij af en toe zelf ook wel eens vergeten wat we allemaal hebben, aldus Dick de Kruijk, manager Marketing & Innovatie bij Scildon. “We kregen vanuit adviseurs regelmatig de vraag of wij ons pakket van ondersteuning niet wat inzichtelijker konden aanbieden”. Met Scildon Support hoopt het bedrijf aan deze behoefte tegemoet te komen.

Scildon biedt haar financiële producten uitsluitend aan via de met haar samenwerkende adviseurs. Dick de Kruijk: “Wij ervaren de samenwerking met het intermediair als een proces waarin wij samen waarde creëren voor onze klanten. Scildon levert de producten en processen en de financieel adviseur informeert en adviseert, zodat klanten een juiste keuze kunnen maken. De kracht van de onafhankelijk adviseur is de lokale aanwezigheid en de persoonlijke relatie die men heeft met de klant. Kantoren investeren veel in de deskundigheid van medewerkers en in het ontwikkelen van goede voorlichtingstools voor hun klanten. Wij helpen daar graag bij”.

Bron: Scildon