Ruim 22.000 schademeldingen bij NN na Dudley, Eunice en Franklin

Dudley, Eunice en Franklin goed voor ruim 500 miljoen euro stormschade

Nationale-Nederlanden meldt dat het bedrijf, samen met de labels OHRA, ABN AMRO Verzekeringen, ING Verzekeren en SNS Verzekeren, inmiddels 22.000 zakelijke en particuliere schademeldingen heeft binnengekregen. Nationale-Nederlanden verwacht dat dit aantal nog zal toenemen. Direct na Dudley en Eunice stond de teller nog op 2.000.

Nederland was beter voorbereid

Voorafgaand aan de stormen was uitgebreid gewaarschuwd door middel van het weeralarm van het KNMI, het NL-alert van de overheid en oproepen van verzekeraars. Nationale-Nederlanden is van mening dat dit heeft bijgedragen aan het beperken van de schade. Zo viel het aantal autoschades mee doordat meer mensen thuisbleven, aldus de verzekeraar. De schademeldingen gaan bij particulieren vooral over schades aan huizen en tuinen. De zakelijke schademeldingen komen vooral van agrariërs of gaan over bedrijfsruimtes.

10% afgehandeld

Een week na de stormen is 10% van de schades afgehandeld. De verzekeraar probeert kleine schades zo snel mogelijk af te handelen, zodat de verzekerden zelf voor herstel kunnen zorgen. Voor grotere schades worden wel herstellers en experts ingezet. “Op dit moment werken de labels met ruim 300 schadebehandelaars en daarnaast nog expertisebureaus en hulpdiensten aan een zo spoedig mogelijke afwikkeling van de ingediende schades”, zegt Nationale-Nederlanden. De verzekeraar verwacht dat het nog maanden gaat duren voor alle schades hersteld zijn.

Bron: NN

GEEN REACTIES