Polissen PC Uitvaart ondergebracht bij Ardanta

De uitvaartverzekeringsportefeuille van PC Uitvaart is overgenomen door ASR en wordt ondergebracht bij ASR-dochter Ardanta.

Dat maakten beide partijen dinsdagavond bekend. Het gaat om een portefeuille van 15.000 natura verzekeringspolissen met een jaarlijkse premieomzet van €2 mln. PC Uitvaart betaalt een koopsom aan ASR ter dekking van de verplichtingen.

Tot vorig jaar was PC Uitvaart actief onder de naam PC Hooft, maar om de naamsbekendheid te vergroten was een naamswijziging doorgevoerd. Het bedrijf is vooral actief in Noord-Holland en daarnaast in Almere en Alphen a/d Rijn. Het uitvaartbedrijf van PC Uitvaart blijft buiten de transactie. Het bedrijf heeft onder meer uitvaartlocaties in Amsterdam (waaronder het uit de Baantjer-boeken bekende Westgaarde), Hoorn, Purmerend, Zaanstad en Almere. Volgens directeur Jeanine Helthuis kunnen verzekerden blijven rekenen op de dienstverlening van PC Uitvaart voor uitvaarten.

Volgens Guido Horst, directeur van Ardanta, past de overname van deze portefeuille bij de ambitie van Ardanta om kleine en middelgrote portefeuilles te acquireren waarmee de leidende positie als uitvaartverzekeraar verder kan worden verstevigd. ASR nam in de afgelopen jaren verschillende uitvaartverzekeraars over.