Pensioenverzekeraars richten communicatiepijlen op vrouwen

Steeds vaker zijn vrouwen een aparte doelgroep in de communicatie door verzekeraars over pensioen, vooral om het pensioenbewustzijn te vergroten.

Delta Lloyd

Deze week was het de beurt aan Delta Lloyd en Nationale Nederlanden met initiatieven op dit vlak. Zo lanceerde de Delta Lloyd Foundation, in samenwerking met Women Inc , het online platform ‘I Love Pensioen!‘. Het platform geeft vrouwen op simpele wijze inzicht in hun pensioen.

NN

Nationale Nederlanden organiseert op 3 november, in het kader van de pensioendriedaagse, voor de tweede keer het evenement ‘Girls just wanna have funds’. Het evenement wil vrouwen uitdagen om daadwerkelijk met hun pensioen aan de slag te gaan.

Eigen Tijd

Ook sommige pensioenfondsen gebruiken inmiddels ‘vrouwencommunicatie’. Bijvoorbeeld PFZW, het pensioenfonds voor werknemers in de zorg, traditioneel een sector waar veel vrouwen werkzaam zijn. Al enige tijd krijgen deelnemers het periodiek ‘Eigen Tijd’ toegestuurd dat qua inhoud en toonzetting vooral is toegespitst op de vrouwelijke deelnemers. Onderzoek

Het feit dat vrouwen relatief weinig over pensioen weten, is niet nieuw. Al in 2005 constateerde de Stichting Pensioenkijker dat slechts één op de acht vrouwen zich bewust is van het pensioeninkomen. Meer dan de helft van de vrouwen maakte zich volgens het onderzoek in het geheel niet druk over pensioen.

GEEN REACTIES