Overname Delta Lloyd laat merkwaarde Nationale Nederlanden sterk groeien

Overname Delta Lloyd laat merkwaarde Nationale Nederlanden sterk groeien
© Pixabay

Nationale Nederlanden is het snelstgroeiende merk in Nederland. De merkwaarde steeg met 49% ten opzichte van vorig jaar, tot anderhalf miljard euro. Dit berekende onderzoeksbureau Brand Finance. Nationale Nederlanden staat nu op de 16e plaats van de lijst van waardevolle Nederlandse merken, de Brand Finance Netherlands league. Aegon staat nog net iets hoger, dat steeg van de 15e naar de 12e plaats op de lijst.

Reden voor van de snelle stijging van NN is dat het nu los is van ING, en in staat is om zelfstandig te groeien en zich te ontwikkelen. Ook de overname van concurrent Delta Lloyd werkte mee aan de groei van de merkwaarde, aldus het onderzoekbureau.

Top 3
De top 3 van de Brand Finance Netherlands league is onveranderd ten opzichte van vorig jaar en bestaat uit Shell, KPMG en ING (merkwaarde ING bedraagt 8,3 miljard euro). De Rabobank zakte 9% (merkwaarde bedraagt nu 4,9 miljard euro) van de 5e naar de 6e plaats op de lijst; de merkwaarde van ABN AMRO steeg met 13% (3,2 miljard euro) van de 10e naar de 9e plaats.

Bron: Brand Finance

www.findinet.nl/newsletter/
Klik op de banner en ontvang de wekelijkse Nieuwsbrief van Findinet op proef.

GEEN REACTIES