Opnieuw premieverlaging bij GoedIdee ORV van Dazure

Dazure voert voor de zesde keer in twaalf jaar tijd een premieverlaging door op de GoedIdee Overlijdensrisicoverzekering. De verlaging geldt voor nieuwe en bestaande klanten. Met de premieverlaging hoopt Dazure met deze ORV weer in de top 5 te komen, met name voor de hogere verzekerde bedragen.

Dazure wil de GoedIdee-premie zo vaak als het kan aanpassen. Omdat mensen gemiddeld steeds ouder worden, zakt de kans op vroegtijdig overlijden elk jaar iets. Ook operationele kostenbesparingen, bijvoorbeeld door betere automatisering, kunnen leiden tot premieverlagingen. ORV-premies worden daardoor over het algemeen steeds goedkoper. Dazure verwerkt overigens alleen positieve aanpassingen; de premie wordt niet naar boven bijgesteld. De premieverlaging voor bestaande klanten wordt deze zomer doorgevoerd. Naar eigen zeggen biedt – voor zover bekend – geen enkele andere ORV in de wereld bestaande klanten de voordelen van een premieverlaging.

Dazure werkt voor deze verzekering samen met Scildon. Scildon is risicodrager en heeft Dazure volmacht verstrekt voor de GoedIdee overlijdensrisicoverzekering.

Adviseurs
Indra Frishert, commercieel directeur van Dazure: “Als een tarief niet meer van deze tijd is, dient dit aangepast te worden. We leven in 2020 en niet meer in 1990. Zeker nu er door Kifid straffen zijn opgelegd aan adviseurs voor het verzaken in het melden van de gedaalde ORV-tarieven aan klanten, zien wij dat adviseurs vaker GoedIdee adviseren. Wij zijn daarom heel blij dat we weer een premieverlaging kunnen doorvoeren.”

Premiedepot
Naast premieverlaging belooft Dazure ook terugbetaling van eventueel te veel betaalde premie bij opzegging. Omdat er sprake is van een gelijkblijvende premie over de hele looptijd, betaalt de klant in het begin eigenlijk een te hoge premie. Die extra premie is aan het eind van de looptijd nodig, omdat de kans op overlijden groter wordt als iemand ouder is. Wordt tussentijds opgezegd en zit er tegoed in het premiedepot, dan wordt de betaalde premie die in de reservepot zit (het premiedepot) netjes terugbetaald aan de klant.

Bron: Dazure