Ook Florius introduceert duurzame hypotheek

© Pixabay

Duurzame hypotheken zijn in opkomst. Eerder startte CMIS Franchise een samenwerking met Colibri Hypotheken, dat een hypotheek biedt waarmee tegelijkertijd de woning verduurzaamd kan worden. Per 1 april introduceert introduceert Florius de Verduurzaam Hypotheek.

De Florius Verduurzaam Hypotheek maakt het mogelijk om op het moment dat er een reguliere hypotheek wordt aangevraagd, tussen de 5.000 en 25.000 euro extra te lenen voor energiebesparende maatregelen in en om de woning. Dit leningdeel is bedoeld om binnen twee jaar na het passeren van de hypotheek energiebesparende maatregelen te treffen in de woning.

Geen verhoging risico-opslag
De consument kan bij Florius een gratis Bespaarcheck doen en krijgt daarmee direct een indicatie van de mogelijke energiebesparing voor de nieuwe woning en de investering die daarvoor nodig zou zijn. Vervolgens kan de adviseur de Florius Verduurzaam Hypotheek aanvragen als onderdeel van de reguliere hypotheekaanvraag. Het bedrag komt in een bouwdepot, waardoor de koper pas later hoeft te kiezen wat hij precies gaat doen en wanneer. Financiering door middel van de Florius Verduurzaam Hypotheek leidt niet tot een verhoging van de risico-opslag.

Zodra de nieuwe eigenaar aan de slag wil met de realisatie, kan hij hiervoor firma De Energiebespaarders inschakelen. Florius is – net als Colibri Hypoteheken – een samenwerking met dit bedrijf aangegaan om hypotheekklanten te ontzorgen bij het energiezuinig maken van hun woning.

Bron: Florius