Ondanks Loden Leeuw weer Sticks in ASR-reclame

bron: ASR

Het ‘winnen’ van de Loden Leeuw 2018 voor de meest irritante reclame, heeft verzekeraar ASR er niet van weerhouden, opnieuw in zee te gaan met rapper Sticks.

Kijkers van het tv-programma Radar, die stemden voor de ASR-commercial ‘Dat vind ik’, konden vooral weinig waardering opbrengen voor het monotone rapgeluid. In de nieuwe reclame met als motto ‘Dit is de tijd van doen’, is opnieuw een rappende Sticks te zien. Wel heeft hij volgens ASR nu een andere rol. Manager Merk & Positionering Hella de Weger: ‘Hiermee verandert ook de toon van de campagne. Waar ‘dat vind ik’ kritisch was, is de nieuwe campagne optimistisch en concreet. ‘In deze campagne laat ASR zien hoe zij maatschappelijk verantwoord ondernemen concreet invulling geeft.’

Op de website MarketingFacts.nl is vandaag een recensie geplaatst naar aanleiding van de commercial. De site week bij de vorige campagne in zoverre af van het Radar-publiek, dat zij juist gematigd positief was over het optreden van Sticks. Over de nieuwe reclame zegt MarketingFacts: ‘Natuurlijk kun je je twijfels hebben bij het voortzetten van de samenwerking met Sticks en bij opnieuw een rapcommercial. Maar dat is een kwestie van smaak.’ Inhoudelijk is er volgens de site weinig in de reclame waar je op tegen kunt zijn. Maar de recensent zou liever zien dat de verzekeraar zich via nieuwsberichten opwerpt als voorvechter van de toekomst in plaats van in een commercial. ‘Dan bewijs je dat het je gaat om ‘doen’.’

De recensent vervolgt: ‘Hoe lang zal het nog duren voordat de financiële dienstverleners die verantwoordelijk waren voor de woekerpolissen hier niet meer aan herinnerd worden? Vooral als ik termen als ‘duurzaam’, ‘eerlijk’ en ‘doen wat we beloven’ hoor in deze nieuwe commercial, denk ik al snel: dat zijn stokken om mee te slaan voor mensen die nog steeds gefrustreerd zijn door zaken uit het verleden.’

Bron: ASR, Marketingfacts.nl

GEEN REACTIES