NN Group doet bod op onderdelen MetLife

NN Group wordt volledig eigenaar van ABN Amro Levensverzekering N.V.

NN Group heeft een bod gedaan op een deel van de Europese activiteiten van verzekeraar MetLife. Om welke activiteiten het gaat is niet bekend gemaakt. NN Group meldde in een persbericht zondagavond dat de betreffende activiteiten in lijn met haar strategie worden gezien en dat overname een kans is voor NN Group om haar “leidende posities in aantrekkelijke groeimarkten waarin NN al actief is” te consolideren. NN Group zal de markt “indien nodig” verder informeren.

MetLife (Metropolitan Life Insurance Company) is een Amerikaans verzekeringsbedrijf, opgericht in 1865. Het is een van de grootste wereldwijde aanbieders van verzekeringen, lijfrentes en programma’s voor personeelsbeloningen, met 90 miljoen klanten in meer dan 60 landen.

Persbureau Bloomberg maakte eerder dit weekend bekend dat met de overname 740 miljoen dollar gemoeid zou zijn. MetLife, gevestigd in New York, zou de activa willen verkopen omdat het zijn wereldwijde activiteiten wil stroomlijnen. NN Group staat momenteel onder druk van de activistische belegger Elliott, die vindt dat de Nederlandse verzekeraar ambitieuzer kan zijn en meer aandeelhouderswaarde kan creëren.