Nieuwe verzekering Reaal Dier & Zorg biedt uitgebreide basisdekking

© Pixabay

Reaal Dier & Zorg lanceert vandaag haar nieuwe Dier & Zorg Verzekering, waarbij in de basisdekking standaard castratie, sterilisatie en preventieve zorg zoals vaccinaties zitten. Hiermee heeft Reaal Dier & Zorg naar eigen zeggen de meest volledige basisdekking voor huisdieren van Nederland.

Wensen eigenaren
Cynthia Jensma, manager Reaal Dier & Zorg: “Bij de ontwikkeling van de nieuwe Reaal Dier & Zorg Verzekering hebben wij in eerste instantie heel goed gekeken naar de wensen van de eigenaren. Daarna hebben we intern de handen uit de mouwen gestoken en ons best gedaan om een zo volledig mogelijke basisdekking te ontwikkelen. Bovendien kan de Basisdekking naar behoefte uitgebreid worden met vier aanvullende dekkingen: Gebit, Crematie, Buitenland en Alternatief & Therapieën.”

Flexibele premie
Een huisdiereigenaar kan zelf kiezen hoeveel hij van zijn declaratie, die onder de dekking valt, vergoed wil krijgen: 50%, 70% of 90%. Aanvullend daarop kan hij ook nog een vrijwillig eigen risico kiezen van € 0, € 50, € 100 of € 150,- per twaalf maanden. Klanten hebben dus zelf veel invloed op de hoogte van de premie.

4% huisdieren verzekerd
Jensma: “Naar schatting heeft maar 4% van de Nederlanders zijn huisdieren verzekerd. Dit is gebaseerd op een totaal van 1,5 miljoen honden en 2,5 miljoen katten. In verhouding met Groot-Brittannië (circa 20%) en Scandinavië (circa 75%) is dat erg laag. Reaal Dier & Zorg wil alle honden- en katteneigenaren de mogelijkheid bieden om hun huisdier zo goed mogelijk zorg te kunnen bieden. Met onze nieuwe verzekering zetten we weer een flinke stap om bij te dragen aan deze ambitie.”

Het is te hopen dat de baasjes dan wel de fikse premie kunnen en willen opbrengen. Wie bij Reaal een gemiddelde hond wil verzekeren, zeg 10 tot 19 kilo zwaar, met een gekozen vergoedingspercentage van 70% (waarbij de maximale dekking € 3000,- per jaar bedraagt) en een eigen risico van € 100,-, betaalt volgens de premieberekenaar op de website een bedrag van € 25,41 per maand.

Bron: Reaal Dier & Zorg

Klik op de banner en ontvang de wekelijkse Nieuwsbrief van Findinet op proef.