Nationale-Nederlanden drie keer genomineerd in Adfiz Prestatieonderzoek

© Shad0wfall, Pixabay

Voor het Adfiz Prestatie Onderzoek 2024 zijn 55 initiatieven aangemeld. De eerste genomineerden zijn bekendgemaakt: het gaat om Florius, Summa Adviesgroep en drie initiatieven van Nationale-Nederlanden.

Het Adfiz Prestatieonderzoek wordt sinds enkele jaren georganiseerd in categorieën. Voor de categorieën Klantbelang en Duurzame Ontwikkeling zijn de genomineerden vastgesteld.

Duurzame Ontwikkeling

In de categorie Duurzame Ontwikkeling zijn dat:

Florius met Duurzame innovatie. Recent heeft Florius de Verduurzaam Hypotheek fors vernieuwd. Naast een aantal aanpassingen waardoor de hypotheek flexibeler wordt, biedt Florius ook een online energiebespaarcheck en een persoonlijk verduurzamingsadvies door een externe partij. Binnen de ondersteuning van adviseurs maakt Florius hen attent op klanten binnen de portefeuille waar vermoedelijk veel verduurzaming mogelijk is. Ten slotte biedt Florius tijdelijk een gratis vaststelling van het nieuwe energielabel nadat er verduurzamingsmaatregelen zijn doorgevoerd.

Nationale-Nederlanden met Klimaat-acceptatieteam. Verduurzaming wordt vaak ondersteund door allerlei nieuwe technieken en vindingen. Omdat het daarbij veelal ontbreekt aan bestaande data om een passende premiestelling te berekenen, vinden verzekeraars het lastig om innovaties in een vroegtijdig stadium te verzekeren.
Nationale-Nederlanden heeft een apart klimaat-acceptatieteam ingericht waar adviseurs en klanten nieuwe initiatieven kunnen voorleggen om te zoeken naar mogelijkheden om de verzekerbaarheid te verbeteren. Dit verlaagt de drempel voor nieuwe technieken om breed uitgerold te kunnen worden.

Nationale-Nederlanden/OHRA met Zorggenoot. Op werknemers die naast hun werk mantelzorg bieden, legt dit vaak een forse extra druk. Soms met verzuim tot gevolg. Zorggenoot, een initiatief van Nationale-Nederlanden/Ohra, biedt mantelzorgers ondersteuning door middel van praktische tips, een luisterend oor en handvatten om de werk-privé balans beter te kunnen managen. Ook helpt Zorggenoot leidinggevenden om mantelzorg onder de medewerkers bespreekbaar te maken.

Categorie Klantbelang

In de categorie Klantbelang zijn genomineerd:

Dazure met GoedIdee VoogdijVerzekerd. Met GoedIdee VoogdijVerzekerd beoogt Dazure de eerste complete oplossing te bieden om kinderen en hun voogd/overblijvende ouder na een overlijden financieel te verzorgen en de nalatenschap praktisch te regelen. De verzekering stelt in deze situatie het belang van het kind centraal.

Nationale-Nederlanden met SUAG-koppeling. Arbeidsongeschikte werknemers met een WIA-uitkering bij Nationale Nederlanden waren tot voor kort zelf verantwoordelijk om de gegevens over hun arbeidsongeschiktheid aan de verzekeraar door te geven. Zieke werknemers hoeven dit nu niet meer zelf te doen, omdat er een optimaliseringsslag is gemaakt via een SUAG-koppeling met het UWV.

Summa Adviesgroep met Europa hartzeker. Veel levensreddende AED’s zijn in een binnenruimte geplaatst in verband met het risico van vernieling door vandalisme, met als gevolg dat deze na sluitingstijd niet beschikbaar zijn. Summa Adviesgroep maakt het mogelijk dat AED’s in de openbare ruimte gemakkelijk verzekerbaar zijn. Bij vernieling of diefstal vindt er herstel in natura plaats. De oplossing is beschikbaar voor nieuwe en bestaande apparaten, binnens- en buitenshuis.

Overige categorieën

Voor de overige categorieën – Ketenefficiency en Klantbelang – worden de komende dagen de genomineerden bekendgemaakt. De uiteindelijke winnaars per categorie worden op 11 januari 2024 bekend gemaakt tijdens de Adfiz Nieuwjaarsbijeenkomst.

Bron: Adfiz