Voor Elkaar Holding investeert in adviesplatform Prikkl

© Nosheep, Pixabay

Voor Elkaar Holding, onderdeel van Coöperatie DELA, gaat investeren in financieel coachings- en adviesplatform Prikkl. Prikkl heeft als missie om iedereen in Nederland te ondersteunen bij het maken van slimme financiële keuzes in elke levensfase. Het platform is opgericht in 2017 door Henk-Jan Boersma en Paulien van Gurp. Zij “vonden en vinden dat het anders moet met financieel advies in Nederland.”

‘Traditionele dure financieel adviseur’

Prikkl’s aanpak combineert gedragskennis, persoonlijke begeleiding en “slimme tools” om financiële vragen te verhelderen en het maken van keuzes makkelijker te maken. “We hebben Prikkl ontwikkeld omdat we vinden dat financieel advies in Nederland voor iedereen bereikbaar moet zijn”, aldus Boersma. Met Prikkl vullen de oprichters “het gat dat er is tussen de vele online only apps en portals en aan de andere kant de traditionele dure financieel adviseur.” De financieel coaches en financieel adviseurs van Prikkl worden meestal betaald door de werkgever of door een sectorfonds.

‘Laten zien dat solidariteit werkt’

De Voor Elkaar Holding van coöperatie DeLA investeert en participeert in bedrijven die solidariteit en saamhorigheid vergroten. De investering in Prikkl “benadrukt onze gezamenlijke ambitie om een gezond financieel overzicht voor alle Nederlanders te bevorderen”, aldus directeur Hans Voorn. “We willen laten zien dat solidariteit werkt en mooie initiatieven en oplossingen van sociale ondernemingen laten groeien en waar mogelijk aan elkaar verbinden. Samen maken we mogelijk wat onbereikbaar is voor het individu.”

Bron: Prikkl