Moneyview zet coronamaatregelen van geldverstrekkers op een rij

© Pixabay

Vorige week werd al bekend dat hypotheekverstrekkers tijdens de crisis ten gevolge van het coronavirus coulanter zijn en extra mogelijkheden bieden aan hun klanten. Moneyview heeft de maatregelen geïnventariseerd.

“In deze onzekere tijd heeft iedereen meer dan ooit behoefte aan duidelijkheid. Dat geldt voor consumenten maar ook voor hun adviseurs,” legt Martin Koot van MoneyView uit. “Die worden deze dagen overspoeld met mails vanuit aanbieders. Bovendien worden regelingen nog uitgewerkt en aangepast. Met deze website brengen we overzichtelijke, makkelijk te lezen informatie die door iedereen te raadplegen is.”

Het overzicht moneyview.nl/corona geeft informatie over extra voorzieningen van de geldverstrekker voor bestaande relaties, aanpassingen in het aanvraagproces en aanpassingen in het acceptatiebeleid. Zo bieden veel geldverstrekkers uitstel van betaling bij klanten in financiële nood. Die varieert van een standaardregeling van maximaal drie maanden, zoals o.a. ABN AMRO, tot individuele regelingen. Maatregelen tijdens het aanvraag- en acceptatieproces betreffen vooral de identificatie en de mogelijkheid van digitale ondertekening van offertes. Een enkele geldverstrekker neemt verdergaande maatregelen, zoals Obvion dat o.a. de periode voor het onderbouwen van de dubbele woonlasten verhoogd van zes naar twaalf maanden.

Bron: Moneyview