Moneyou Hypotheek voortaan ook verkrijgbaar via VCN HypotheekService

De Moneyou Hypotheek is voortaan ook af te sluiten bij VCN HypotheekService. Moneyou startte in 2001 als dochter van ABN AMRO waar huizenkopers zonder tussenkomst van een adviseur een hypotheek konden afsluiten. Sinds 2021 is het ook mogelijk een hypotheek van Moneyou met advies af te sluiten. De bank ziet dat veel klanten dit graag willen.

In augustus vorig jaar startte Moneyou de eerste samenwerking met een hypotheekadviseur. Vanaf dat moment waren de hypotheken via De Hypotheker verkrijgbaar. In september kwamen daar De Hyptheekshop, Huis & Hypotheek en Hypokeur bij. Vanaf nu kan de Moneyou Hypotheek dus ook afgesloten worden bij een bij VCN HypotheekService aangesloten adviseur. Voor Moneyou is het belangrijk dat de klant de keuze heeft of hij de hypotheek zelf wil afsluiten of via een adviseur en dat hij keuze heeft uit verschillende adviseurs als hij kiest voor afsluiten met advies.

“We zijn daarom erg blij met het toevoegen van VCN HypotheekService als partner. We delen de drive voor een helder en snel hypotheekproces en een supergoede klantbeleving. Door de samenwerking met VCN is de Moneyou Hypotheek via nog meer adviseurs beschikbaar. En tegelijkertijd blijven klanten de keuze houden hoe ze de Moneyou Hypotheek willen afsluiten: met advies of zelf online. Die laatste optie was er natuurlijk al en blíjft ook”, zegt Denise Dirven, manager van Moneyou.

Ook VCN ziet de samenwerking met Moneyou als een gunstige uitbreiding van het productaanbod. Harrie-Jan van Nuenen, directeur van VCN HypotheekService, zegt: ”Er is op dit moment veel vraag naar leningen in lagere (LTV) risico-klassen. De Moneyou hypotheek vult deze behoefte met scherpe tarieven.” Volgens Moneyou zelf zijn de hypotheken vooral een goede keuze voor starters, doorstromers en oversluiters met een eenvoudige financieringsvraag voor hun woning die kiezen voor een lange rentevaste periode. Voordelen van de Moneyou Hypotheek voor de adviseur zijn volgens Moneyou een snel aanvraagproces en een snelle verwerking.

Bron: Moneyou