Moneyou hypotheek voortaan verkrijgbaar bij De Hypotheker

moneyou hypotheek voortaan verkrijgbaar bij De Hypotheker

De hypotheken van Moneyou zijn voortaan verkrijgbaar via De Hypotheker. Dat maakt de bank bekend op haar website. Eind juni kondigde Moneyou al aan dat de hypotheken in de toekomst niet alleen meer als online doe-het-zelfhypotheek af te sluiten zijn maar ook met advies van een onafhankelijk adviseur.

Hypotheek only
Moneyou is in 2001 gestart met de verkoop van hypotheken. Als dochter van ABN AMRO richtte het bedrijf zich op de online hypotheekmarkt. Later volgde een online spaarrekening en bood de bank ook een betaalrekening en de mogelijkheid om te lenen aan. Sinds 2011 is er de online doe-het-zelf hypotheek. In 2021 besloot de bank zich volledig op hypotheken te richten en het sparen, betalen en lenen te stoppen of af te stoten.

Hypotheek met advies
Hoewel Moneyou een voorloper is op het gebied van execution only hypotheken, ziet de bank groeimogelijkheden in de adviesmarkt. “Moneyou heeft de ambitie om te groeien in de hypotheekmarkt. Een Moneyou Hypotheek sluit je nu zelf af. En we zien dat een grote groep Nederlanders graag een hypotheek met advies afsluit. Daarom breiden wij onze dienstverlening in 2021 uit naar het intermediair”, zegt Moneyou.

De Hypotheker
Moneyou gaat het aantal intermediairs waarmee samengewerkt wordt, langzaam opbouwen. De eerste stap wordt nu gezet met De Hypotheker. Denise Dirven, Manager Moneyou Hypotheken: “Met onze stap naar het intermediair geven we invulling aan onze overtuiging dat klanten zelf moeten kunnen kiezen of en waar zij advies inwinnen. Met een mooie rol voor ons én voor adviseurs om te zorgen voor een hypotheek die past bij de wensen van de klant.”