MijnGeldzaken.nl vergelijkt nu ook met Nibud-cijfers

mijngeldzaken.nl biedt nu ook vergelijking met nibud

De beste verzekering voor een gezonde financiële toekomst is een goed inzicht in je inkomsten en uitgaven. MijnGeldzaken.nl maakt het gemakkelijker je eigen uitgaven te vergelijken met die van anderen door een Nibud-vergelijking toe te voegen aan het online huishoudboekje. Deze nieuwe functie is niet alleen beschikbaar voor consumenten maar ook voor budgetcoaches en financieel adviseurs.

Inzicht in persoonlijke financiën

Het doel van MijnGeldzaken.nl is om mensen te helpen inzicht te krijgen in hun persoonlijke financiële situatie en de juiste keuzes te maken voor de toekomst. Het idee is dat mensen dit zoveel mogelijk zelf kunnen doen, maar advies inwinnen is ook mogelijk als dat nodig is. Met behulp van de Nibud-vergelijking kunnen klanten nu hun eigen uitgaven vergelijken met referentie-cijfers. Daarbij wordt rekening gehouden met het inkomen, de gezinssamenstelling en de woonsituatie. Op deze manier kunnen consumenten eenvoudig zien op welke categorieën ze kunnen besparen en waar ze het al goed doen. Dit kunnen ze eventueel ook doen samen met een budgetcoach, om een duurzaam langetermijnplan op te stellen.

Financiële planning

Omdat ook pensioengegevens in MijnGeldzaken kunnen worden ingelezen, kunnen klanten ook een beeld krijgen van hun financiële situatie op de lange termijn. Eventueel kan een financieel adviseur meekijken om te adviseren over de financiële mogelijkheden. Het gebruik van de Nibud-vergelijking is onderdeel van een van de betaalde abonnementen van MijnGeldzaken.nl. Gebruikers van de gratis versie kunnen tegen een kleine vergoeding een jaar lang gebruik maken van de vergelijking.

Wie helemaal gratis wil vergelijken, kan ook terecht op de website van het Nibud zelf. Daar is een tool beschikbaar waar alle uitgaven ingevuld kunnen worden waarna een overzicht gegeven wordt van de uitgaven in combinatie met een gemiddeld bedrag voor vergelijkbare huishoudens.

Bron: MijnGeldzaken.nl