Michiel Delfos wordt Chief Risk Officer van Achmea

© Gregor Servais

Met ingang van 12 april 2022 wordt Michiel Delfos lid van de Raad van Bestuur en Chief Risk Officer van Achmea. Hij volgt Henk Timmer op, die onlangs terugtrad. De Nederlandsche Bank heet de benoeming goedgekeurd en de centrale ondernemingsraad heeft een positief advies gegeven. De Algemene Vergadering van Achmea zal de benoeming op 12 april bespreken.

Michiel Delfos deed een studie Internationaal Economisch Recht aan de Universiteit van Leiden. Daarna werkte hij in verschillende management- en directiefuncties bij Delta Lloyd en ABN AMRO Verzekeringen. Sinds 2014 werkt hij bij Achmea, eerst als directeur Schadeverzekeringen en later als voorzitter van de divisie Schade & Inkomen.

Bianca Tetteroo, voorzitter Raad van Bestuur van Achmea, zegt over de benoeming: “Michiel Delfos is een veelzijdig bestuurder met ruime nationale en internationale ervaring in financiële dienstverlening. Daarnaast beschikt hij over uitgebreide kennis op het gebied van risk management en compliance in complexe financiële instellingen. Ik ben er trots op dat we iemand uit onze eigen organisatie in de Raad van Bestuur mogen verwelkomen en kijk uit naar onze samenwerking.”

Jan van den Berg, voorzitter Raad van Commissarissen van Achmea: “Michiel Delfos heeft de afgelopen jaren een zeer belangrijke bijdrage geleverd aan de ontwikkeling en het succes van de divisie Schade & Inkomen van Achmea. Ik ben blij dat we de Raad van Bestuur met hem weer op volle sterkte kunnen brengen. Zijn benoeming leidt tot een goede combinatie van deskundigheid, ervaring, leiderschapsvaardigheden en persoonlijkheden in de Raad van Bestuur.”

Bron: Achmea