Insurance Europe royeert Russische verzekeringsfederatie

Het bestuur van Insurance Europe heeft het lidmaatschap van de All-Russian Insurance Federation beëindigd. Dat laat de koepelorganisatie weten in een statement over de invasie in Oekraïne.

Insurance Europe is de Europese verzekerings- en herverzekeringsfederatie, waar ook het Verbond van Verzekeraars lid van is. Vertegenwoordigers van de Oekraïense verzekeringssector hebben contact met de organisatie opgenomen om aan te geven hoe de sector hen kan helpen om hun inspanningen te ondersteunen. Insurance Europe heeft dit verzoek via haar leden, de nationale verzekeringsverenigingen, met de sector gedeeld.

Een prioriteit voor verzekeringsmaatschappijen met activiteiten in Oekraïne is het nemen van maatregelen om de veiligheid van hun werknemers te waarborgen. “Veel van onze leden en verzekeringsmaatschappijen nemen solidariteitsinitiatieven om het Oekraïense volk en de vluchtelingen te steunen. Insurance Europe ondersteunt deze inspanningen door de informatie-uitwisseling tussen onze leden te coördineren.”

Bron: Insurance Europe