Matthijs Hofstede nieuwe CEO Aegon Hypotheken BV

Matthijs Hofstede nieuwe CEO Aegon Hypoheken BV

Met ingang van 1 augustus wordt Matthijs Hofstede CEO van Aegon Hypotheken BV. De rol van managing director van Aegon Schadeverzekering NV wordt per dezelfde datum ingevuld door Frank van Wessel. “Beide benoemingen zijn onderdeel van de nieuwe structuur en strategie van Aegon Nederland waarbij de bedrijfsonderdelen hun eigen strategieën en operationele plannen ontwikkelen en uitvoeren”, aldus Aegon.

Matthijs Hofstede
Matthijs Hofstede (1973) werkte na een studie Rechten onder andere bij ABN AMRO en PA Consulting. In 2010 begon hij bij Aegon binnen het schadebedrijf. Vanaf 2013 was hij eerst directeur Schade Zakelijk, Volmacht en Beurs en daarna directeur Schade Particulier. In 2020 begon hij ervaring op te doen binnen het onderdeel Hypotheken als value stream owner. Matthijs wordt in zijn nieuwe functie ook lid van het management team van Aegon Nederland.

Frank van Wessel
Frank van Wessel (1983) is ook geen onbekende bij Aegon. Hij werkt sinds 2018 bij het bedrijf en was verantwoordelijk voor Customer & Digital Services en Schade Particulier. Hij deed een master Economics in Tilburg en werkte eerder onder andere voor Delta Lloyd Groep.

Transformatie
Allegra van Hövell-Patrizi, CEO van Aegon Nederland zegt over de benoeming van beide heren: “Wij transformeren naar een organisatie met bedrijfsonderdelen die meer eigen verantwoordelijkheid gaan dragen. Om die te leiden hebben we stevige persoonlijkheden nodig, mensen met oog voor onze klanten, onze medewerkers en onze dienstverlening. In Matthijs en Frank hebben we de directeuren gevonden die daaraan voldoen. Ik wens ze veel succes.”

Bron: Aegon