LNBB gaat op in Montae & Partners

LNBB Actuarissen en Pensioenconsultants gaat deel uitmaken van Montae & Partners. De naam van het in Amersfoort en Dordrecht gevestigde adviesbureau gaat verdwijnen. De door LNBB in samenwerking met AF Advisors ontwikkelde adviesmodellen met het label Penformance blijven onder eigen naam actief in de markt.

Montae & Partners, actief op het gebied van pensioen, governance, risk & investment, zorg & verzuim en arbeidsongeschiktheid, is eind vorig jaar ontstaan uit een fusie tussen Montae en Floreijn. Het bedrijf heeft een sterke positie in de markten voor pensioenfondsen en (mid-)corporate werkgevers. Montae participeert sinds 2017 in het Söderberg & Partners netwerk. Söderberg & Partners is in Scandinavië marktleider op het gebied van pensioenadvies en verzekeringsdiensten voor bedrijven en werknemers via innovatieve softwareplatforms.

De door LNBB ontwikkelde adviesmodellen, die zij onder meer onder het label Penformance aan collega-adviseurs aanbiedt, komen nu dus ook beschikbaar voor adviesbedrijven binnen het Söderberg & Partners netwerk. De modellen bieden inzicht aan werkgevers, ondernemingsraden en werknemers in de invloed van beleggingsrisico’s op het pensioen van werknemers. LNBB was naar eigen zeggen de eerste die de complexiteit van deze risico’s ontsloot voor het MKB-segment in Nederland. Penformance is een initiatief van LNBB en AF Advisors. Mike van Engelen, Chief Business development Officer van Söderberg & Partners: “We zijn enthousiast om de samenwerking met AF Advisors te continueren in de nieuwe opzet. De onder het label van Penformance aangeboden gestandaardiseerde productanalyses blijven uiteraard toegankelijk voor Penformance netwerkpartijen.”

Lucienne van Paassen, directeur van Montae & Partners, is blij dat LNBB toetreedt tot Montae & Partners. “Wij hebben een sterke positie in de markt voor pensioenfondsen en middelgrote werkgevers met adviesdiensten op het gebied van pensioen, zorg en arbeidsongeschiktheid. LNBB is sterk in de segmenten MKB en DGA’s. Daarin vullen we elkaar uitstekend aan. Daarnaast is LNBB vergevorderd in adviesdiensten met gebruik van tools. Montae & Partners wil zich op dat terrein meer ontwikkelen en daarin kan LNBB een belangrijke rol spelen.”

Voor Jack Borremans, mede-eigenaar van LNBB, is de samenwerking een logische stap. “We hebben de afgelopen jaren vooropgelopen met de introductie van bewustzijn stimuleren en effectieve pensioencommunicatie als één van de pijlers van onze dienstverlening. We zien dat de werknemer meer en meer centraal komt te staan in ons stelsel. De maatregelen uit het pensioenakkoord gaan dat alleen maar versnellen. Daar waar risico’s verschuiven naar het individu zullen werkgevers dit keuzeproces meer en meer gaan faciliteren. Dat vraagt om kostenefficiënte tooling. In de visie van Montae & Partners en Söderberg & Partners zien wij onze filosofie terug: ‘Geautomatiseerd waar mogelijk, met blijvende persoonlijke aandacht waar dit van absolute waarde is.’ Met de slagkracht van Söderberg & Partners gaan we onze adviesmodellen online ontsluiten en verder ontwikkelen.”

Bron: Montae & Partners, LNBB