Lindenhaeghe laat verzekeringsadviseurs snuffelen aan future skills

© Lindenhaeghe

Lindenhaeghe lanceert Inspiratieplatform NLOntdekt. Op deze site wil de financiële opleider professionals inspireren en ondersteunen bij het ontwikkelen van hun future skills, de vaardigheden van de toekomst.

Lindenhaeghe haalt een rapport aan van het World Economic Forum (WEF) uit 2016, waarin staat dat op de arbeidsmarkt van de toekomst feitelijke kennis niet meer voldoende is om succesvol te zijn. “Het zijn juist de ‘soft skills’, zoals communicatie, samenwerken en creativiteit, die belangrijk zijn. Dat zijn namelijk vaardigheden die robots niet snel zullen overnemen.”

Financiële branche
Volgens het WEF zal de financiële sector de komende jaren als gevolg van alle ontwikkelingen ‘radicaal moeten veranderen’ om te overleven. Ook het CBS en het internationale innovatiebedrijf Accenture publiceerden dergelijke berichten. Werknemers en werkgevers in de financiële sector moeten leren omgaan met die ontwikkelingen.

Op het nieuwe platform NLOntdekt kunnen werknemers, werkgevers en HR-professionals binnen de financiële branche op een toegankelijke manier kennismaken met future skills. Hier vinden zij artikelen, masterclasses en interviews met experts en pioniers. Ook kunnen financieel professionals kunnen op NLOntdekt een test doen om te ontdekken hoe ‘future proof’ ze al zijn.

Bron: Lindenhaeghe