ING geeft met Woningcheck inzicht in omgevingsrisico’s

© Tanathip Rattanatum, Pexels

BERICHTEN INDGEDIEND DOOR CALCASA WORDEN NIET MEER OP ONZE WEBSITE AANGEBODEN

ING presenteert de Woningcheck: een rapport dat inzicht geeft in omgevingsfactoren en risico’s van een woning. Zoals het energielabel, de Vereniging van Eigenaren, erfpacht, de fundering en overstromingsrisico’s. Bedoeling is huizenkopers hiermee beter voor te bereiden op de onderhandeling voor aankoop van een huis.

“Informatie over de impact van klimaatverandering – denk aan overstromingen of droogte – wordt steeds belangrijker bij de aankoop van een huis, omdat dit toekomstige kosten met zich mee kan brengen”, zegt Wim Flikweert, Manager Wonen bij ING. “Als je meer weet over de woning, kan je ook beter bepalen wat je bereid bent ervoor te betalen. Maar óók voor huizenbezitters biedt het nuttige inzichten, bijvoorbeeld over de mogelijke staat van de fundering.”

Openbare bronnen

De Woningcheck is ontwikkeld door ING in samenwerking met technologiebedrijf Calcasa. De gegeven informatie is voornamelijk gebaseerd op openbare bronnen. Calcasa waardeert en taxeert onroerend goed met het zelfontwikkelde Automated Valuation Model (AVM) en de Desktop Taxatie. De Woningcheck geeft informatie over ieder adres in Nederland. Het rapport kost €9,95 en is voor iedereen (klanten en niet-klanten) opvraagbaar via ING Woondiensten.

Bron: ING