Independer introduceert hypotheekadvies met automatische chat

© Pixabay

Independer introduceert een online hypotheekadvies waarbij gegevens worden uitgevraagd via een geautomatiseerd chatgesprek. Met deze innovatieve module wil de vergelijkingssite een alternatief bieden voor het klassieke hypotheekadvies bij een adviseur aan tafel.

Coen de Ruiter, algemeen directeur van Independer: “Wij horen regelmatig dat klanten meerdere hypotheekgesprekken voeren om het advies te kunnen vergelijken, bij ons hoeft dat dus niet meer. De ervaring en kennis van 100 adviseurs is nu samengebracht in één persoonlijk advies”, zegt De Ruiter. “Uiteraard kijken onze hypotheekadviseurs mee en kan een klant altijd bellen met vragen.”

De module voor advies over hypotheekvorm en rentevaste periode staat nu online. Het tweede deel wordt naar verwachting later dit jaar gelanceerd. Dat is de fase waarin onder andere advies wordt gegeven over de geldverstrekker, de overlijdensrisicoverzekering, arbeidsongeschiktheid en werkloosheid. Dit tweede deel van het advies vindt voorlopig dus nog plaats op de meer klassieke wijze: een telefoongesprek met één van de adviseurs.

De module is vooralsnog alleen gericht op starters (tot 37) jaar. Kosten van het hypotheekadvies bedragen € 1.195.

Bron: Independer