Hypotheek verhogen bij Florius kan voortaan zonder papierwinkel

Hypotheek verhogen bij Florius kan voortaan zonder papierwinkel
© Pixabay

Vanaf vandaag is het bij Florius mogelijk om een hypotheek te verhogen zonder dat de klant stukken hoeft aan te leveren. Florius gebruikt in plaats daarvan brondata van de consument via Ockto.

Florius verkrijgt na toestemming van de klant via Ockto de benodigde klantgegevens, uit bijvoorbeeld mijnOverheid en UWV. Hierdoor wordt de aanlevering van stukken, zoals een identiteitsbewijs of werkgeversverklaring, veelal overbodig. Voor de klant betekent dit dat hij minder moeite hoeft te doen om allerlei documenten te verzamelen. Voor de adviseur zorgt dit voor minder administratieve rompslomp.

Toekomstperspectief van de klant
Karin Polman, directeur van Florius: ‘Wij zetten hiermee een belangrijke stap in het digitaliseren van het aanvraagproces voor hypotheken. Door het vervangen van documenten door brondata kunnen we huizenbezitters veel beter faciliteren. En door accepteren op basis van data wordt het in de toekomst mogelijk te kijken naar het toekomstperspectief van de klant.’

Het vernieuwde hypotheekproces geldt voor verhogingen van alle Florius hypotheken. Florius is de eerste geldverstrekker in Nederland die het verhogen van hypotheken accepteert op basis van brondata in plaats van aan te leveren stukken.

Maar ook andere geldverstrekkers bereiden zich voor op het afbouwen van papier. In augustus zijn Argenta en Aegon samen met enkele filialen van De Hypotheker een pilot gestart met een app van Ockto. Met deze app kunnen klanten zelf noodzakelijke documenten digitaal ontsluiten.

Bron: Florius, Ockto

GEEN REACTIES