Hiscox ontwikkelt webtool voor kunstverzekering

© Pixabay

Nicheverzekeraar Hiscox heeft een webtool ontwikkeld voor haar kunstverzekering, de twee jaar geleden geïntroduceerde Pre Priced Proposal (PPP) Fine Art by Hiscox. De verzekering is nu geheel online af te sluiten. Met deze service, voor zowel eindklanten als adviseurs, speelt de verzekeraar in op het stijgend aantal online kunstaankopen.

“Tussen 2000 en 2017 is de kunstmarkt sterk veranderd”, vertelt Jeroen Opstelten, manager Art & Private Client van Hiscox. “Was het vroeger een niche voor kenners, inmiddels is het een beleggingsmodel geworden waarin afgelopen jaar bijna € 52 miljard omging. Daarbij wint het online aankopen van kunst sterk terrein, zo blijkt uit het Hiscox Online Art Trade Report. Met een groei van 12% en een totale omzet van ruim € 3,6 miljard in 2017, vertegenwoordigt kunst die via internet wordt aangeschaft inmiddels 7% van de totale markt.”

Drie verzekerde bedragen
Wie een PPP Fine Art by Hiscox afsluit, kan kiezen voor drie verzekerde bedragen: tot € 50.000, tot € 100.000 en tot € 150.000. De premies bedragen per jaar respectievelijk € 200, € 350 en € 450 exclusief 21% assurantiebelasting. De maximale schadevergoeding per item is € 25.000, voor breekbare objecten € 12.500. Wanneer er tijdens transport of tijdelijk verblijf elders schade ontstaat, biedt de polis een vergoeding van maximaal 25% van het totaal verzekerde bedrag. Er geldt geen eigen risico.

Bron: Hiscox

www.findinet.nl/newsletter/
Klik op de banner en ontvang de wekelijkse Nieuwsbrief van Findinet op proef.