Goed jaar voor Nh1816 Verzekeringen

2021 goed jaar voor Nh1816

In haar nieuwjaarsboodschap komt de directie van Nh1816 Verzekeringen met mooie cijfers over het afgelopen jaar 2021. De portefeuillestand is met zo’n 8,5% gegroeid naar € 434 miljoen. De bruto premie nam toe van € 382 miljoen naar € 417 miljoen, een stijging van ruim 9%, ondanks premieverlagingen die tot 15% konden oplopen. De combined ratio komt gunstiger uit dan in 2020. Het voorlopige cijfer voor 2021 staat op 80% terwijl het het jaar ervoor nog 83% was.

De directie spreekt vol trots over wat er het afgelopen jaar bereikt is: “Niet alleen de premies hebben wij positief aangepakt, ook de productvoorwaarden. De acceptatiegrens voor opstal en inboedel hebben wij verhoogd, het overstromingsrisico van secundaire waterkeringen opgenomen in de voorwaarden en veel verzekerden hebben afgelopen jaar gebruik gemaakt van de coulance op de annuleringsdekking i.v.m. corona. Bovendien hebben wij succesvol de directe schade afhandeling geïntroduceerd.”

Nh1816 Verzekeringen doet het ook goed bij de klanten en de adviseurs. De klanttevredenheid is hoog (NPS 64), volgens de AM Verzekeringsmonitor 2021, uitgevoerd door IPSOS, is Nh1816 Verzekeringen de beste verzekeraar met een score van 8,8 en bovendien mocht de verzekeraar de Gouden Lotus Award van InFinance in ontvangst nemen. “Een dienstverlening waar wij met elkaar hard voor werken en elke dag willen verbeteren. Ook in 2022. Komend jaar gaan wij verder met productverbeteringen, de langverwachte uitrol van ons nieuwe Portaal, start van ons nieuwbouw kantoor”, aldus de directie van Nh1816 Verzekeringen.

Bron: Nh1816