Florius ziet ondersteuningsbehoefte en introduceert brondatacoach

Florius ziet ondersteuningsbehoefte en introduceert brondatacoach

Hypotheekverstrekker Florius introduceert de brondatacoach. Deze moet adviseurs ondersteunen bij het gebruik van brondata, zodat hypotheekaanvragen vlotter en efficiënter kunnen worden verwerkt.

Tweederde (67%) van de hypotheekadviseurs maakt nog geen gebruik van brondata via HDN, blijkt uit intern onderzoek van Florius in februari dit jaar. Velen overwegen wel om dit te gaan doen. Adviseurs die terughoudend zijn, geven aan dat dit onder andere komt door de complexiteit van de technische implementatie en de veranderingen in het werkproces.

Florius concludeert dat er behoefte is aan begeleiding en introduceert daarom de brondatacoach. Deze biedt persoonlijke ondersteuning aan adviseurs bij het implementeren van brondata van consumentendataleveranciers zoals UWV, Belastingdienst, Calcasa en de adviespakketten.

Directeur Karin Polman: “Met de brondatacoach willen we onze adviseurs voorzien van ondersteuning om optimaal gebruik te maken van brondata. Hiermee onderscheiden we ons in de markt en dragen we bij aan een versnelling van de adoptie van brondata in de keten en een verbeterde klantervaring.”

Een analyse van HDN en De Hypotheker uit 2023 laat zien dat het gebruik van brondata in de oriëntatiefase al snel een tijdsbesparing van 25% oplevert. Dit leidt niet alleen tot efficiënter werken, maar biedt ook meer ruimte voor persoonlijk contact tussen adviseur en klant. Op het SEH Lentecongres verzorgt Florius een masterclass over dit onderwerp. Ook is er een brondatacoach aanwezig.

Bron: Florius

GEEN REACTIES