Five Arrows neemt meerderheidsbelang in SUCSEZ Groep

Five Arrows Principal Investments, de investeringsmaatschappij van zakenbank Rothschild, neemt een meerderheidsbelang in verzekeringsbedrijf SUCSEZ Groep. De transactie wordt naar verwachting volgende maand afgerond. Marco Gregoor, CEO, en Frank Germans, CCO, behouden een materieel belang in de onderneming, terwijl Capital A (onafhankelijke private equity onderneming, voorheen ABN AMRO Participaties) zijn investering volledig zal stopzetten.

Het bestaande managementteam, waaronder Niels Mulling (CFO) en Bas van Twillert (COO), blijft bestaan om continuïteit in strategie en serviceniveaus aan klanten te bieden.

De SUCSEZ Groep is sinds 2017 gegroeid door een combinatie van SUCSEZ en de Heilbron Groep en biedt nu een aantal merken, waaronder Heilbron (intermediair), Mandaat (volmacht), De Verzuimeconoom (re-integratie en arbodienstverlening) en UPIVA (dienstverlening). De SUCSEZ Groep is gevestigd in Doetinchem en opereert vanuit 12 locaties in heel Nederland met 500 medewerkers. De groep genereert ruim 60 miljoen euro omzet en is zowel autonoom gegroeid als door 11 acquisities, waarvan de laatsten Hemelraad en Keijzer in De Lier en Branche Benefits in Assen waren.

Voogd & Voogd
Five Arrows is de corporate private equity tak van Rothschild & Co’s Merchant Banking business die wereldwijd meer dan €11 miljard aan kapitaal beheert. Five Arrows streeft naar investeringen in Europese bedrijven met sterke marktposities. De focus ligt op gezondheidszorg & onderwijs, data & software en op technologie gebaseerde zakelijke diensten. In 2017 nam Five Arrows een meerderheidsbelang in verzekeringsbedrijf Voogd & Voogd Groep.

Consolideren
Marco Gregoor, CEO van de SUCSEZ Groep: “We zijn erg enthousiast om met Five Arrows samen te werken voor de volgende fase van onze groei. De combinatie van hun bewezen expertise in het gebruik van technologie om waarde te creëren en schaalgrootte op te bouwen, samen met hun diepe netwerk in heel Europa, maakte hen tot een overtuigende partner om ons te helpen onze groeistrategie op een gedisciplineerde manier verder vorm te geven.”

Frank Germans, als CCO verantwoordelijk voor het commerciële beleid van de groep: “We verwachten onze strategie, om de markt te consolideren, voort te zetten. Voor het einde van 2019 voegen we nog drie andere bedrijven toe aan de groep.”

Bron: SUCSEZ Groep