FFP organiseert verkiezing financieel planner van het jaar 2021

De Federatie Financieel Planners presenteert tien gecertificeerd financieel planners  – verzekerings-, hypotheek- en pensioenadviseurs – die kans maken op de titel Financieel Planner van het Jaar 2021. De tien hebben in de eerste ronde – een online-toets van 15 meerkeuzevragen – de meeste punten behaald en gaan nu door naar de tweede ronde.

‘Ultieme trots voor het vak financiële planning’, dat voelde Anja van Zandbergen vorig jaar bij het winnen van de verkiezing Financieel Planner van het Jaar 2020. Dit jaar heeft een recordaantal van 140 FFP-financieel planners meegedaan aan de eerste ronde. Door jaarlijks deze verkiezing te organiseren helpt de FFP haar leden met het aanscherpen van de beroepsvaardigheden en werkt de organisatie structureel aan de kwaliteit van het CFP®-keurmerk. Dit houdt in: strenge opleidings- en (bij)scholingseisen, een heldere gedragscode, zorgvuldig toezicht en een onafhankelijke klachtafhandeling.

De tien genomineerde planners, in alfabetische volgorde, zijn:

• Martin van As CFP® uit Den Haag, werkzaam bij FinVida in Zoetermeer
  • Sander Bongers CFP® MSc. uit Baarlo, werkzaam bij CONTOUR Accountants in Venlo
  • Hendrik van Harten CFP® uit Gieten, werkzaam bij Rabobank Nederland
  • Gerda van der Horst-Bakkenes CFP® RAB uit Dronten, werkzaam bij Flynth adviseurs en accountants in Dronten
  • Paulien Koopman-Beerepoot CFP® uit Emmeloord, werkzaam bij Vermogensplanning Private Banking Rabobank
  • Jan Laport MFP CFP® uit Almere, werkzaam bij Tropal Consultancy in Almere
  • Marleen Otten-Lodeweges CFP® uit Bathmen, werkzaam bij KroeseWevers in Enschede
  • Bob van Schaik CFP® uit Gouda, werkzaam bij Rabobank Hollandse IJssel in Gouda
  • Mano Schuitmaker CFP® EHP RB uit Alkmaar, werkzaam bij Your Accountants & Adviseurs in Alkmaar
  • Marjanne van Steen CFP® uit Ouderkerk aan de Amstel, werkzaam bij ABN AMRO Bank in Amsterdam

De winnaar en opvolger van de huidige financieel planner van het Jaar wordt bekendgemaakt tijdens het FFP Jubileumcongres op donderdag 9 december 2021. In de tweede ronde voeren de tien overgebleven planners een inventarisatiegesprek met een acteur in de rol van klant. De jury selecteert hieruit de drie beste kandidaten, welke doorgaan naar de finaleronde.

Dan werken zij een financieel plan uit en presenteren dit in een klantgesprek. De drie finalisten worden medio november tijdens een online sessie in de gelegenheid gesteld zich te presenteren aan de collega FFP-leden. Dit gebeurt door middel van een interview door een journalist. De winnaar wordt gekozen op basis van het jury- en ledenoordeel.