Dick Okhuijsen treedt terug als directievoorzitter van SNS Bank

Dick Okhuijsen treedt per 17 augustus 2015 terug als directievoorzitter van SNS Bank N.V.

Okhuijsen kwam eind 2009 bij SNS REAAL in dienst als lid van de Raad van Bestuur. In 2010 was hij hiernaast directievoorzitter van pensioenverzekeraar Zwitserleven. Van het najaar van 2011 tot de zomer van 2013 vervulde hij die rol bij Reaal. In augustus 2013 werd Okhuijsen benoemd tot voorzitter van de directie van SNS Bank N.V. blijft tot de algemene vergadering van aandeelhouders in het voorjaar van 2016 aan als lid van de directie en zal in deze periode mede zorgdragen voor de afwikkeling van de holding.  Hij wordt opgevolgd door Maurice Oostendorp.

Jan van Rutte: “Dick Okhuijsen heeft zich de afgelopen jaren bewezen als een flexibele, inventieve, deskundige en toegewijde bestuurder”, aldus Jan van Rutte, voorzitter van de Raad van Commissarissen van SNS Bank N.V.
“Hij heeft intensief leiding gegeven aan de bank die een transitie moest ondergaan na de nationalisatie op 1 februari 2013. Hierbij heeft hij een goede bijdrage geleverd aan de positionering van onze vijf merken, de verbetering van klanttevredenheid, medewerkerstrots en commerciële resultaten. In een kort tijdsbestek maakten zo’n duizend collega’s vanuit de holding de overstap naar de bank en werden vele complexe bedrijfsprocessen gesplitst. Dit alles gebeurde zonder dat de dagelijkse dienstverlening aan de groeiende klantenkring van de bank erdoor werd geraakt.”