DIAS Software en Visma Verzuim gaan samenwerken

© Pixabay

Leveranciers van applicaties voor verzekeringen DIAS Software en Visma Verzuim hebben een partnerovereenkomst afgesloten. Ze gaan intensiever samenwerken op het gebied van gegevensuitwisseling tussen beide applicaties.

Fred Lingg, directeur DIAS Software: “Wij zijn blij om Visma Verzuim aan ons DIAS-partnernetwerk toe te voegen. Visma Verzuim en DIAS Software kennen voor een deel dezelfde gebruikers, namelijk verzuimverzekeraars en gevolmachtigde kantoren, die verzuimverzekeringen verkopen. Dankzij dit partnership kunnen gebruikers van DIAS Assurantie de voordelen ervaren van een koppeling met het verzuimmanagementsysteem van Visma Verzuim.”

Danny Sanders, directeur Visma Verzuim: “Het effectief beheersen van schade als gevolg van verzuim vereist een goede samenwerking tussen alle betrokkenen zoals de werknemers, leidinggevenden, HR-medewerkers, casemanagers, bedrijfsartsen en (verzekerings)volmachten. Een goede samenwerking staat of valt bij een efficiënte uitwisseling van gegevens tussen alle partijen. Daarom hebben wij als Visma Verzuim een open strategie en koppelen wij graag andere software-leveranciers in dit gebied. Ik ben daarom ook erg blij met deze nieuwe partnerovereenkomst want DIAS Software is een belangrijke leverancier van software voor volmachten. Dit gaat onze gezamenlijke klanten helpen bij het beheersen van schade als gevolg van verzuim.”

DIAS en Visma zijn niet de enige partijen in deze markt die de krachten bundelen. Verzekeraar Solarif ging onlangs een samenwerkingsverband aan met realXS verzekeringssoftware. Leveranciers ANVA en AWI meldden in augustus dit jaar de eerste stappen te zetten richting een partnership. De partijen meldden “grote verschuivingen te zien in de financiële branche, waardoor deze nu meer dan ooit vraagt om efficiëntie, kwaliteit van data en innovatie.”