De Volksbank neemt taxatieplatform Fitrex over

De Volksbank neemt taxatie platform Fitrex over

De Volksbank heeft bekendgemaakt dat ze taxatie platform Fitrex overneemt. De bank doet dit in het kader van de strategie 2021-2025 om de klantrelatie te versterken. “Met de overname breidt de Volksbank haar dienstverlening uit met een complementaire dienst binnen de kernactiviteit wonen. Dit draagt bij aan de diversificatie van inkomsten”, zegt de Volksbank. De Volksbank is het moederbedrijf van SNS, ASN Bank, RegioBank en BLG Wonen.

One-stop shopping
Met de overname wil de Volksbank bereiken dat klanten nog meer dan voorheen het proces van een hypotheekaanvraag door dezelfde adviseur kunnen laten afhandelen. Voor een taxatierapport hoeven ze dan zelf niets meer te regelen. Zo kan de bank steeds meer een regierol vervullen, naast de rol als hypotheekverstrekker. Voor de klant betekent dit dat het proces sneller en eenvoudiger kan verlopen. Fitrex levert momenteel nog geen desktoptaxaties, maar dit behoort wel tot de toekomstplannen. Naast taxaties verzorgt Fitrex ook bouwkundige keuringen en energielabels.

Voor welk bedrag de Volksbank Fitrex overneemt, maakt de bank niet bekend. Wel wordt aangegeven dat de overname geen materiële invloed heeft op de financiële positie en het resultaat van de Volksbank. Bovendien is geen goedkeuring van toezichthouders vereist voor de overname.

Sterkere klantrelatie
Martijn Gribnau, directievoorzitter van de Volksbank, verwoordt de voordelen van de overname als volgt: “Met de overname van het taxatieplatform Fitrex versterken we de relatie met zowel onze klanten als onze adviseurs. Voor klanten geldt dat we hen nu verder kunnen ontzorgen bij het aanvragen van woningtaxaties, bouwkundige keuringen, energielabels en in de toekomst mogelijk ook bij zogenaamde desktoptaxaties. Deze diensten liggen rechtstreeks in het verlengde van hypotheekadvies. Zo vormen ze een logische aanvulling op de bestaande dienstverlening van hypotheekadviseurs. Hypotheekaanvragen kunnen we hiermee soepeler en sneller laten verlopen.”